Репозитарiй DSpace

Трансформація сучасних управлінських підходів у формуванні та реалізації соціально-гуманітарних векторів реформування системи вищої освіти

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Базиляк, Н. О.
dc.date.accessioned 2023-05-24T06:27:06Z
dc.date.available 2023-05-24T06:27:06Z
dc.date.issued 2023-05-24
dc.identifier.citation Базиляк Н. О. Трансформація сучасних управлінських підходів у формуванні та реалізації соціально-гуманітарних векторів реформування системи вищої освіти / Н. О. Базиляк // Публічне управління та митне адміністрування, № 4 (35), 2022. С. 23-27. uk_UA
dc.identifier.issn 2310-9653
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5347
dc.description.abstract З’ясовано, що з переходом цивілізації в постіндустріальну стадію, яку визначають як інформаційне суспільство, освіта обіймає одне з перших місць серед чинників розвитку людства. Провідні країни світу, які обрали шлях інноваційного економіки, заснованої на знаннях, визначають систему освіти як локомотив побудови такої економіки. Освіта уособлює суспільно організований та унормований процес постійної передачі попередніми поколіннями наступникам соціально-значущого досвіду. Освіта стає процесом, що відбувається протягом усього активного життя особистості. Обгрунтовано, що під освітою розуміється процес оволодіння системою знань і умінь, вироблених людством, формування на цій основі гуманістичного світогляду, пізнавальних здібностей, свідомості людини та норм поведінки. Освіта є соціальною підсистемою, що має свою структуру до якої входять такі основні елементи: навчально-виховні установи як соціальні організації та навчальний процес як вид соціокультурної діяльності. Гуманізація освіти передбачає орієнтацію освітньої системи та всього освітнього процесу на розвиток та становлення відносин взаємної поваги учнів та педагогів, заснованого на повазі прав кожної людини. Гуманітаризація освіти орієнтує на освоєння змісту освіти незалежно від його рівня та типу, що дозволяє охоче вирішувати головні соціальні проблеми, вільно спілкуватися з людьми різних національностей та будь-яких професій, добре знати рідну мову, історію та культуру. Зазначене може втілюватися практично різними способами, наприклад, через груповання студентів за успішністю, поділ навчальних дисциплін на обов'язкові та вибіркові, складання індивідуальних планів та освітніх маршрутів для окремих студентів тощо. Означено, що багатоваріантність вищої освіти означає створення в освітній системі умов вибору та надання кожному суб'єкту шансу до успіху, стимулювання студентів до самостійного вибору та прийняття відповідального рішення, забезпечення розвитку альтернативного та самостійного мислення. Важливою є організація багатоетапного освітнього процесу, що забезпечує можливість досягнення на кожному етапі освіти того рівня освіченості, який відповідає можливостям та інтересам молодої людини. Доведено, що одна з відмінних рис сучасної вищої освіти – перехід від державного до суспільносладного управління освітою, а основна ідея державно-громадського управління освітою полягає в тому, щоб об'єднати зусилля держави та суспільства у вирішенні проблем освіти, надати педагогам та студентам більше прав та свобод у виборі змісту, форм та методів організації навчального процесу, у виборі різних типів закладів вищої освіти. Вибір права і свободи робить молоду людину як об'єктом вищої освіти, а й його активним суб'єктом, самостійно визначаючим свій вибір широкого спектра програм, навчальних закладів, типів відносин. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Університет митної справи та фінансів uk_UA
dc.relation.ispartofseries Публічне управління та митне адміністрування;№ 4 (35), 2022
dc.subject трансформація uk_UA
dc.subject управлінські підходи uk_UA
dc.subject система uk_UA
dc.subject заклади uk_UA
dc.subject вища освіта uk_UA
dc.subject соціально-гуманітарні вектори uk_UA
dc.subject формування uk_UA
dc.subject реформування uk_UA
dc.title Трансформація сучасних управлінських підходів у формуванні та реалізації соціально-гуманітарних векторів реформування системи вищої освіти uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

  • 2022/ №4(35)
    Правонаступник наукового збірника “Вісник Академії митної служби України. Серія: “Державне управління”

Показати скорочений опис матеріалу