Репозиторий Dspace

Кримінологічні та правові аспекти булінгу (цькування) в освітньому процесі

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Коросташова, І. М.
dc.date.accessioned 2023-05-17T08:45:22Z
dc.date.available 2023-05-17T08:45:22Z
dc.date.issued 2023-05-17
dc.identifier.citation Коросташова І. М. Кримінологічні та правові аспекти булінгу (цькування) в освітньому процесі / І. М. Коросташова // Наукові записки Інституту законодавства Верховної Ради України. - 2021. - № 5. - С. 21-30. uk_UA
dc.identifier.issn 2220-1394
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5319
dc.description.abstract У національному законодавстві термін «булінг» (цькування) з’явився лише наприкінці 2018 року, після введення адміністративної відповідальності за прояви насильства в освітньому процесі. Тому для національної юриспруденції булінг в Україні є явищем новим і малодослідженим. Мета статті – дослідження кримінологічних та правових аспектів булінгу (цькування) в освітньому процесі (зокрема кваліфікуючих ознак і суб’єктного складу). Наукова новизна полягає у проведенні аналізу кваліфікуючих ознак і суб’єктного складу булінгу в освітньому процесі, а також визначенні і складенні кримінологічної характеристики цього правопорушення. Висновки. Булінг (цькування) є негативним соціально-правовим явищем, що проявляється у скоєнні насильства, внаслідок чого завдається шкода психічному (а в ряді випадків і фізичному здоров’ю потерпілого чи/та матеріальна шкода), за що в Україні передбачена адміністративна відповідальність. Кваліфікуючими ознаками булінгу є: коло учасників (обмежене учасниками освітнього процесу); його вчинення групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення; вчинення малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років. Дослідження кримінологічних аспектів булінгу в освітньому процесі дозволило визначити його основні характеристики: детермінанти; особу та типи кривдників (агресорів); типи жертв булінгу; типу зв’язку, що існує між кривдником (агресором) та жертвою булінгу; мотивації кривдника (агресора) та мотиваторів; наслідки булінгу для кривдника, жертви, спостерігачів цього правопорушення і суспільства в цілому. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут законодавства Верховної Ради України uk_UA
dc.relation.ispartofseries Наукові записки Інституту законодавства Верховної Ради України;№ 5/2021
dc.subject булінг (цькування) uk_UA
dc.subject правопорушення uk_UA
dc.subject кваліфікуючі ознаки uk_UA
dc.subject кримінологічна характеристика uk_UA
dc.subject особа кривдника (агресора) uk_UA
dc.subject жертва булінгу uk_UA
dc.subject спостерігачі uk_UA
dc.subject детермінанти булінгу uk_UA
dc.subject мотивація uk_UA
dc.title Кримінологічні та правові аспекти булінгу (цькування) в освітньому процесі uk_UA
dc.type Article uk_UA


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись