dc.contributor.author |
Коросташова, І. М. |
|
dc.date.accessioned |
2023-05-17T08:45:22Z |
|
dc.date.available |
2023-05-17T08:45:22Z |
|
dc.date.issued |
2023-05-17 |
|
dc.identifier.citation |
Коросташова І. М. Кримінологічні та правові аспекти булінгу (цькування) в освітньому процесі / І. М. Коросташова // Наукові записки Інституту законодавства Верховної Ради України. - 2021. - № 5. - С. 21-30. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2220-1394 |
|
dc.identifier.uri |
http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5319 |
|
dc.description.abstract |
У національному законодавстві термін «булінг» (цькування) з’явився лише наприкінці 2018 року, після введення адміністративної відповідальності за прояви насильства в освітньому процесі. Тому для національної юриспруденції булінг в Україні є явищем новим і малодослідженим.
Мета статті – дослідження кримінологічних та правових аспектів булінгу (цькування) в освітньому процесі (зокрема кваліфікуючих ознак і суб’єктного складу). Наукова новизна полягає у проведенні аналізу кваліфікуючих ознак і суб’єктного складу булінгу в освітньому процесі, а також визначенні і складенні кримінологічної характеристики цього правопорушення.
Висновки. Булінг (цькування) є негативним соціально-правовим явищем, що проявляється у скоєнні насильства, внаслідок чого завдається шкода психічному (а в ряді випадків і фізичному здоров’ю потерпілого чи/та матеріальна шкода), за що в Україні передбачена адміністративна відповідальність. Кваліфікуючими ознаками булінгу є: коло учасників (обмежене учасниками освітнього процесу); його вчинення групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення; вчинення малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років.
Дослідження кримінологічних аспектів булінгу в освітньому процесі дозволило визначити його основні характеристики: детермінанти; особу та типи кривдників (агресорів); типи жертв булінгу; типу зв’язку, що існує між кривдником (агресором) та жертвою булінгу; мотивації кривдника (агресора) та мотиваторів; наслідки булінгу для кривдника, жертви, спостерігачів цього правопорушення і суспільства в цілому. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Інститут законодавства Верховної Ради України |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Наукові записки Інституту законодавства Верховної Ради України;№ 5/2021 |
|
dc.subject |
булінг (цькування) |
uk_UA |
dc.subject |
правопорушення |
uk_UA |
dc.subject |
кваліфікуючі ознаки |
uk_UA |
dc.subject |
кримінологічна характеристика |
uk_UA |
dc.subject |
особа кривдника (агресора) |
uk_UA |
dc.subject |
жертва булінгу |
uk_UA |
dc.subject |
спостерігачі |
uk_UA |
dc.subject |
детермінанти булінгу |
uk_UA |
dc.subject |
мотивація |
uk_UA |
dc.title |
Кримінологічні та правові аспекти булінгу (цькування) в освітньому процесі |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |