Abstract:
У статті автором зазначено, що форми здійснення державної політики у сфері фахової передвищої освіти в Україні є одними із тих засадничих категорій, пізнання яких є необхідним на шляху до всебічного дослідження сутності державної політики у зазначеній сфері та дозволить насамперед з’ясувати її реальне втілення у конкретних суспільних відносинах. Метою статі є з’ясування поняття та системи форм здійснення державної політики у сфері фахової передвищої освіти.
У статті наголошено на невиправданій відсутності належних та системних наукових досліджень форм здійснення державної політики у сфері фахової передвищої освіти. Стаття присвячена розкриттю загальних та спеціальних питань форм здійснення державної політики у сфері фахової передвищої освіти. Висвітлено основні науково-теоретичні напрацювання з приводу розкриття проблеми адміністративних форм: «форм адміністративної діяльності», «форми управління». Також розкрито підходи вчених-адміністративістів до класифікації адміністративних форм в адміністративно-правовій науці. Запропоновано авторський підхід до виокремлення системи форм здійснення державної політики у сфері фахової передвищої освіти в Україні. Зауважено, що категорія «форми здійснення державної
політики у сфері фахової передвищої освіти» є дещо ширшою, аніж державне управління у наведеній сфері. А тому перелік форм реалізації та формування державної політики у сфері фахової передвищої освіти є більш всеохоплюючим та містким, аніж перелік форм державного управління. Виокремлено такі форми здійснення державної політики у сфері фахової передвищої освіти, як ідейно-наукова, установча, державно-приватне партнерство, правові форми (стратегічне планування; прийняття нормативно-правових актів у сфері фахової передвищої освіти; прийняття індивідуально-правових актів), спеціальні управлінські та організаційні форми.