Abstract:
В статті розглянуто сутність стратегії диверсифікації зовнішньоекономічної діяльності. Розглянуто
залежність показників міжнародної конкурентоспроможності від ефективних управлінських рішень щодо
вибору стратегії диверсифікації та методів її впровадження. Проаналізовано визначення різних науковців, які описували зміст та форму стратегій диверсифікації. В статті представлено різні підходи до визначення необхідної стратегії диверсифікації для довгострокового розвитку компанії. Розглянуто основні чинники, які впливають на формування стратегії диверсифікації. Описано мотиваційний підхід, як першооснову для формування стратегії зовнішньоекономічної діяльності. Також в роботі виділено причини та передумови для впровадження рішення про диверсифікацію. Визначено ключові управлінські фактори, які впливають на вибір ефективної стратегії диверсифікації ЗЕД з метою досягнення головних цілей підприємства. Розроблено пропозиції щодо поетапності проведення дослідження та пріоритетність завдань, що є важливою передумовою вибору та реалізації стратегії диверсифікації.