Abstract:
Домогосподарства, фірми, а також учасники фінансових ринків коригують свою поведінку відповідно до
власних очікувань щодо майбутнього росту цін. Нерідко інфляційні очікування призводять до росту фактичних цін. Відповідно, інфляційні очікування характеризуються самовтіленням і є одним з факторів, який впливає на рівень майбутньої інфляції. Для центральних банків важливо вести моніторинг інфляційних очікувань на формувати їх у бажаний спосіб за допомогою своєї діяльності та комунікацій через канал очікувань монетарної трансмісії. Тому емпіричні висновки щодо інфляційних очікувань економічних агентів є значимими та актуальними для проведення монетарної політики. У даній праці наведені результати проведеного аналізу наявних типів моделей аналізу інфляційних очікувань з подальшою реалізацією окремих моделей на даних інфляційних очікувань, які є об'єктом моніторингу НБУ. На основі проаналізованої літератури представлено основні напрямки дослідження інфляційних очікувань, а також основні підходи до побудови моделей аналізу інфляційних очікувань. Отримані результати потенційно дозволять удосконалити процес оцінювання ефективності каналу очікувань монетарної трансмісії.