Аннотации:
Готельна індустрія – це підрозділ індустрії гостинності, який спеціалізується на наданні клієнтам послуг із розміщення. В останні роки все більше і більше людей по всьому світу стали розглядати подорожі як невід'ємну частину життя. У статті розглянуто динаміку ринку готельної індустрії протягом 2014–2018 рр., виявлено тенденцію до його збільшення. Наведено дані щодо рівня заповнюваності готельного господарства у світі, а також проаналізовано дані щодо глобальної прибутковості у розрахунку на номер у 2018–2019 рр. Установлено, що в 2019 р. зростання заповнюваності готелів відбувалося повільніше, ніж у 2018 р., через низку причин, таких як: Брекзіт, коливання валютних курсів у Венесуелі та Аргентині, велике зростання пропозиції готельного ринку в Європі тощо. Досліджено готельний та номерний фонд найбільших міжнародних готельних мереж та його зміни з 2014 по 2018 рр. та визначено позитивний вектор їх розвитку у досліджуваний період. Зазначено, що впровадження інформаційно-комунікаційних
технологій у світову готельну індустрію є важливим і актуальним кроком для збільшення кількості подорожуючих, тому що онлайн-замовлення туристичних послуг, онлайн-туристичні агентства, самостійне онлайн-бронювання в авіакомпаніях, компаніях із прокату автомобілів та готелях стають усе більш популярними серед туристів. Окрім того, можливості інформаційно-комунікаційних технологій необхідні для просування ділового туризму. Обґрунтовано, що інформаційно-телекомунікаційні технології стимулюють створення інновацій у туризмі. Розглянуто негативний вплив пандемії COVID-19 на готельну індустрію у 2020 р., а саме: скасування бронювань, рекордно низький рівень резервування готелів, звільнення працівників, скасування виплати дивідендів світовими готельними мережами, а також
відтермінування капітальних витрат. Доведено, що готельна індустрія знаходиться у великій кризі. Запропоновано вжиття заходів на світовому рівні щодо захисту галузі туризму взагалі та готельної індустрії зокрема, які стосуються діяльності державних і приватних фондів допомоги найбільш постраждалим підприємствам і співробітникам внаслідок пандемії COVID-19, а також пошуку креативних та інноваційних шляхів виходу з кризи та врятування готельної індустрії від банкрутства.