Аннотации:
У статті наведено думку авторів щодо необхідності участі закладів вищої освіти у боротьбі за здоров’язбереження нації. Мета статті полягає у вивченні й визначенні потенціалу, ролі та перспектив участі закладів вищої освіти в національному дослідженні STEPS (STEPwise approach to noncommunicable disease risk factor surveillance) в Україні з метою збереження здоров’я української
нації шляхом запобігання поширеності факторів ризику неінфекційних захворювань.
Зважаючи на те, що неінфекційні захворювання є результатом поєднаного впливу генетичних,
фізіологічних, екологічних і поведінкових факторів, автори обґрунтовують у статті актуальність, до-
цільність і можливість використання закладами вищої освіти певних інструментів STEPS для імпле-
ментації в системі формальної та інформальної освіти, зокрема анкетування, опитування, певні соці-
ально-демографічні й фізичні вимірювання тощо.
Автори розглядають можливість збору закладами вищої освіти з використанням інструментів STEPS даних про поведінкові фактори (рівень споживання тютюну й алкоголю, нездорове харчування, недостатня фізична активність); регіональні фактори навколишнього середовища (забруднення та ін.); результати фізичного огляду (надлишкова вага та ожиріння); про деякі генетичні та фізіологічні показ-
ники (зокрема інформація щодо наявності хвороб системи кровообігу); про соціально-демографічні показники. Також у результаті дослідження авторами виявлено актуальність і важливість посилення міжсекторальної співпраці Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України й підпорядкованих їм структур. У статті аргументовано думку авторів щодо можливостей використання певних інструментів STEPS з метою їх імплементації в системі формальної та інформальної освіти.