Abstract:
У статті обґрунтовано можливостістудентського спор-ту, який являє собою узагальнену категорію діяльності студентів у формі змагань і підготовки до них з метою досягнення граничних результатів у обраній спеціалізації. Заняття спортом виступають фор-мою самовираження та самоствердження студента, визначаючи його спосіб життя, загально культурні та соціально значущі приорітети.Мета дослідження.Вивчення впливу ситуацій спортивних змагань на формування особистісних якостей студентів-спортсменів ЗВО. Методи дослідження.Використано теоретичні методи дослідження: аналіз, синтез, класифікація, систематизація, емпіричні: опитування, соціометрія, статистичний метод обробки результатів. Результати дослідження.Проаналізовано показники професійних досягнень студентів-спортсменів ЗВО які надали змогу визначити кількісні і якісні відмінності у спортивних досяг неннях, а також вплив спортивних ситуацій на формування особистіс них якостей. Розглянуто результати навчальної і спортивної діяль ності у формуванні соціально значущих якостей: соціальної актив ності, самостійності, впевненості у своїх здібностях. Висновки.Студентський спорт являє собою узагальнену категорію діяльності студентів у формі змагань і підготовки до них з метою досягнення граничних результатів у обраній спеціалізації. Результатом навчаль ної і спортивної діяльності студентів є форму-вання соціально зна чущих якостей: соціальної активності, самостій-ності, впевненості у своїх силах, честолюбства. Формування осо-бис тісних якостей студентів вищого навчального закладу під час спортивних занять в межах експерименту складає сукупність концеп-туальних положень і створення відповідних педагогічних умов.Доведено, що створені педагогічні умови, а саме постійні тренування та участь в змаганнях різного рівня сприяють підвищенню спортив ної майстерності учасників команди та розвитку особистісних якостей студентів, сприятливих як для більшої їх успішності, як в певному виді спорту, так і в будь-якому виді діяльності в цілому