Аннотации:
Все більше держав розглядає експорт товарів військового призначення як можливий шлях збільшення технологічних конкурентних переваг у світовій економіці, адже в розрахунку на одиницю витрат валютний ефект від продажу таких товарів є значно вищим, ніж від реалізації готової продукції. Отже, одним із перспективних напрямів національної економіки України є розвиток оборонно-промислового комплексу держави.
Торгівля товарами військового призначення є важливим інструментом зовнішньої політики країни, адже вона не лише просуває країну-експортера на міжнародному ринку, а й дозволяє певним чином впливати на країн-імпортерів цієї номенклатури товарів. Збільшення експорту товарів військового призначення також суттєво впливає на зайнятість населення, темпи та ефективність суспільного виробництва, а отже значною мірою формує економічний фундамент національної безпеки. Проведення ж правильної маркетингової політики дозволяє не лише підвищити конкурентоздатність окремого товару, але й розширити його ринок збуту. Зі збільшенням частки певної країни на ринку продукції товарів військового призначення збільшується і її політичний статус як держави. За умов економічної нестабільності в Україні доходи від продажу товарів воєнно-промислового комплексу допоможуть не лише підтримати стабільність національної економіки, а й можуть стати основою для розвитку інших секторів промислового виробництва.
Наукова стаття присвячена дослідженню українського експорту товарів військового призначення у відносно стабільних умовах до початку збройного конфлікту на Сході України та в період його загострення із 2014 року. Здійснено аналіз обсягів експорту товарів військового призначення у кількісному та матеріальному еквіваленті, його географічної структури, повноважень щодо експорту для різних суб’єктів господарювання, зокрема, пріоритетного для України експорту ракет і ракетних пускових установок. Встановлено, що для збільшення продажу озброєння Україна активно налагоджує державну маркетингову політику через участь у вітчизняних і закордонних виставках, рекламування товарів військового призначення у спеціалізованих українських виданнях.