Короткий опис (реферат):
Очікуванням стратегічного управління підприємства є намагання вибрати найкращу стратегію. Обґрунтовано, що парадокс стратегії полягає у тому, що подібна або навіть однакова стратегія, добре спланована та ефективно реалізована, може принести підприємству як успіх, так і невдачу. Примирення суперечностей у бізнесі є фундаментальною навичкою та проявом креативності (менеджмент як мистецтво). У статті представлено приклади стратегічних парадоксів, з якими стикається керівництво підприємств під час прийняття ключових стратегічних рішень, пов’язаних із розвитком. Доведено, що дуалізм парадоксів дає змогу побудувати теоретичний багатовимірний простір усіх можливих стратегій. Стверджується, що багатовимірний простір стратегічних парадоксів постійно розширюється. Установлено, що теорія стратегічного управління повинна постійно вирішувати свій основний парадокс: використання базових принципів (наука) та створення нових рішень (мистецтво).