Аннотации:
У статті узагальнено наявні підходи до розуміння концепту «інформаційна безпека країни». З’ясовано, що в його основі знаходиться концепт «інформаційна загроза». Уточнено зміст концепту «інформаційна загроза» та сформовано його багатовимірну класифікацію. Визначено, що специфічною загрозою інформаційній безпеці країни є інформаційна дискримінація.
Доведено, що для нівелювання її негативного впливу необхідним є підвищення рівня цифрової інклюзії громадян та громади, що передбачає їх безпечну участь у всіх можливих аспектах функціонування інформаційного суспільства. Резюмовано, що
досягнення цієї мети потребує формування довгострокової дорожньої карти розвитку інтелектуального капіталу країни, що вимагає значних інвестицій в освіту та формування оптимальної траєкторії освітніх трансформацій.