Abstract:
Актуальність статті полягає в тому, що в умовах сучасного реформування законодавчої системи України, постійних змін та прийняття нових нормативно-правових актів фізичні та юридичні особи потребують якісного правового захисту своїх прав та інтересів. У зв’язку з цим зростає попит на послуги юридичного консалтингу. Нині в Україні є різні способи надання послуг з юридичного консультування, проте цей ринок ще не достатньо сформований і потребує аналізу специфіки реалізації та можливостей комерціалізації послуг юридичного консалтингу
в нинішніх реаліях. У статті визначено зміст та види юридичного консультування, охарактеризовано форми реалізації консалтингових послуг у сфері права. Обґрунтовано потребу комерціалізації послуг юридичного консалтингу
в сучасних ринкових умовах господарювання. Визначено специфічні ознаки юридичних послуг, які впливають на процес та можливості комерціалізації послуг з юридичного консультування. Окреслено проблемні питання комерціалізації послуг юридичного консалтингу та надано рекомендації щодо їх вирішення. Визначено, що юридичний консалтинг як професійна діяльність фахівців з різних галузей права, метою якої є надання у консультаційній формі кваліфікованої допомоги фізичним і юридичним особам у вирішенні різноманітних правових питань, може бути
реалізована у формі внутрішнього (юрисконсульт підприємства, юридичний відділ тощо) та зовнішнього (залучення юридичної особи або фізичної особи-підприємця, яка займається юридичною практикою, адвоката, юридичної фірми, контори чи адвокатського об’єднання) юридичного консультування. Останній реалізується за рахунок комерціалізації юридичних послуг.