Аннотации:
У статті розглянуто інформаційно-комунікаційні технології як основний каталізатор інноваційної діяльності сучасного педагога й управлінця та один з особливо важливих системних компонентів іміджу органів державної влади в галузі
освіти. Проаналізовано функції інформаційно-комунікаційної взаємодії в системі загальної середньої освіти. Визначено, що основним інформаційним каналом у системі управління освітою та потужним інструментом для побудови інноваційних
форм управління є інтернет-засоби й сервіс-засоби. У статті визначено поняття інформаційно-освітнього середовища в системі освіти.
Доведено, що швидкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій, зростання рівня опанування комп’ютерною технікою суб’єктів освітнього процесу, відкритість освітніх систем, популярність електронних освітніх ресурсів і віртуалізація навчальної діяльності, потреба в інформаційній взаємодії та контактах соціального партнерства, перехід до нової, активної форми фіксації процесу й результатів освітньої діяльності актуалізували проблему формування та розвитку
інформаційно-освітнього середовища в системі освіти. Дослідження в статті підводяться до рекомендацій: для ефективної модернізації освіти й оновлення технічного арсеналу засобів навчання необхідно оптимізувати реалізацію державних
програм, спрямованих на інформатизацію, комп’ютеризацію та оновлення матеріально-технічної бази шкіл, надання всім вільного доступу до мережі Інтернет. Підготовка керівників до сучасного управління школою за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій є дієвим складником ефективного освітнього менеджменту.
Визначено, що інформаційні технології позитивно впливають на всі компоненти системи навчання: мету, зміст, методи й організаційні форми навчання, засоби навчання, що дозволяє розв’язувати складні й актуальні завдання в системі освіти для забезпечення розвитку інтелектуального, творчого потенціалу, аналітичного мислення та самостійності працівників. У статті також проаналізовано використання Інтернету в управлінні як одного з важливих інформаційно-комунікаційних механізмів забезпечення інноваційності, відкритості й прозорості діяльності в галузі освіти. На основі певних принципів розвитку інформаційного суспільства в статті систематизовано основні напрямки впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у системі управління освітою.