Abstract:
У статті розглядається діяльність мікрофінансових установ на фінансовому ринку України з погляду поведінкової економіки. Увага авторів зосередилася на інструментарії поведінкової економіки, який показує, як впливають обмеженість часу
та інформації, емоції та стереотипи мислення на прийняття рішень суб᾽єктами господарювання під час вибору ними послуг кредитування. Було розглянуто такі ефекти поведінкової економіки, як: ефект безкоштовності, якорювання, ефект ореолу,
евристика доступності, фреймінг. Авторами виділено такі сфери в діяльності мікрофінансових установ та проаналізовано з погляду інструментарію поведінкової економіки, як: назви мікрофінансових установ, умови надання кредитів, відсоткові ставки та форма подачі інформації про них, а також залучення відомих людей для рекламування своїх послуг. Виявлено, що під впливом емоцій, а також в умовах обмеженості часу та інформації населення досить схильне приймати нераціональні рішення.