Abstract:
Нині у світі з’явилася тенденція в розвитку електронного урядування. Процес електронного урядування та операційна структура електронного урядування відстають від вимог побудови системи електронного урядування. Принциповою причиною цієї проблеми є неправильне уявлення про те, що електронне урядування – це традиційна урядова справа, неушкоджена в Інтернеті і така, що не потребує реорганізації фундаментальної трансформації та реінжинірингу процесів традиційної
організаційної структури державного управління. Впровадження інформаційних технологій в організацію повинно передувати ретельному аналізу всіх бізнес- (або адміністративних у разі державної організації) процесів, який найчастіше позначають як реінжиніринг. Саме тому впровадження інформаційних технологій повинно передувати реінжинірингу урядових (адміністративних) процесів (РУП) – їх переведення в електронну форму закріпить організаційну структуру. Реінжиніринг
урядових процесів є основою та передумовою впровадження електронного урядування, реінжиніринг-процесів (бізнес-процесів) та значною мірою впливає на потенціал інформаційних технологій електронного урядування та на ефекти електронного урядування під час реформування режиму управління урядом.
У статті досліджено взаємозв’язок між реінжинірингом бізнес-процесів і реінжинірингом урядових процесів, заснований на ефективному використанні інформаційних технологій та інформаційних ресурсів. Висвітлено, що електронне урядування та реінжиніринг урядових процесів є взаємодіючими, взаємодоповнювальними та взаємопосилювальними елементами
публічного управління. З погляду впровадження інформаційної системи електронного урядування висувається модель інформаційної системи електронного урядування, заснована на реінжинірингу урядових процесів, і порівнюється поточна урядова інформаційна модель та інформаційна модель електронного урядування. Зазначимо, що термін «бізнес-процеси» означає сукупність ключових функцій, які покликана виконувати державна організація, але в низці держав поняття «бізнес-процеси» не використовується, щоб підкреслити кардинальні відмінності сфери державної діяльності. Проте, на нашу думку, за правильного розуміння термінологічної бази для України найкращим є взяти за основу концепцію реінжинірингу урядових процесів, засновану на реінжинірингу бізнес-процесів