DSpace Repository

Особливості взаємодії стейкхолдерів у процесі державного управління забезпеченням якості вищої освіти в Україні

Show simple item record

dc.contributor.author Опар, Н. В.
dc.contributor.author Opar, N. V.
dc.date.accessioned 2020-12-07T14:20:11Z
dc.date.available 2020-12-07T14:20:11Z
dc.date.issued 2020-12-07
dc.identifier.citation Опар Н. В. Особливості взаємодії стейкхолдерів у процесі державного управління забезпеченням якості вищої освіти в Україні / Н. В. Опар // Публічне управління та митне адміністрування. – 2020. - № 2(25). – С. 25 – 29 uk_UA
dc.identifier.issn 2310-9653
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4122
dc.description.abstract Статтю присвячено дослідженню особливостей взаємодії стейкхолдерів у процесі державного управління забезпеченням якості вищої освіти в Україні. Визначено, що сучасний стан забезпечення якості вищої освіти України характеризується особливостями роботи не тільки держави та закладів вищої освіти, а й інших зацікавлених сторін і специфікою їхньої взаємодії. В Україні прийнято низку вагомих нормативно-правових актів, які засвідчують важливість проблеми забезпечення якості вищої освіти та участі в цьому процесі стейкхолдерів. Розглянуто різні підходи до розуміння сутності поняття «стейкхолдер». Проаналізовано особливості сприйняття та розуміння поняття «якість вищої освіти» залежно від вимог сторін, які зацікавлені в ефективному функціонуванні системи вищої освіти. Детально розглянуто, що саме зацікавлені сторони (стейкхолдери) вкладають у поняття «якість вищої освіти» та яким чином вони взаємодіють у процесі забезпечення якості вищої освіти. Для розгляду взято чотири групи стейкхолдерів: державу, ЗВО, роботодавців/бізнес-середовище та суспільство (зокрема, здобувачі вищої освіти та батьки). Зазначено, що всі стейкхолдери у процесі забезпечення якості вищої освіти можуть виступати як об’єктами, так і суб’єктами. На підставі дослідження визначено такі основні об’єднувальні компоненти: держава виступає гарантом нормативно-правового регулювання забезпечення якісної та доступної освіти й інтеграції до світового простору освіти; якість освіти забезпечується та оцінюється шляхом застосування певних інструментів (акредитація, ліцензування, аудит, зовнішнє незалежне оцінювання тощо); роботодавці та інші зацікавлені члени суспільства мають брати участь у формуванні професійних стандартів, веденні спільної проєктної діяльності та участь в освітньому процесі, формуванні культури якості; усі стейкхолдери усвідомлюють, що освіта є чинником сталого соціально-економічного розвитку країни, а якість вищої освіти безпосередньо впливає на якість життя населення. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Університет митної справи та фінансів uk_UA
dc.relation.ispartofseries Публічне управління та митне адміністрування;2020. - № 2(25)
dc.subject вища освіта uk_UA
dc.subject якість вищої освіти uk_UA
dc.subject освітні послуги uk_UA
dc.subject стейкхолдери uk_UA
dc.subject забезпечення якості вищої освіти uk_UA
dc.subject higher education uk_UA
dc.subject higher education quality uk_UA
dc.subject educational services uk_UA
dc.subject stakeholders uk_UA
dc.subject higher education quality assurance uk_UA
dc.title Особливості взаємодії стейкхолдерів у процесі державного управління забезпеченням якості вищої освіти в Україні uk_UA
dc.title.alternative Features of stakeholders’ interactions in the process of public administration of higher education quality assurance in Ukraine uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2020/ №2(25)
    правонаступник наукового збірника "Вісник Академії митної служби України. Серія: "Державне управління

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account