Abstract:
У статті проаналізовано цілі сталого розвитку в контексті туризму, їх впровадження на регіональному рівні в контексті публічного управління. Визначено як позитивні чинники впливу туризму на сталий розвиток територій, так і загрози,
що несуть з собою зростання кількості подорожуючих. Розглянуто адаптацію цілей сталого розвитку на певних територіях, становлення відношення місцевих жителів до туризму та його вплив на сталий розвиток із застосуванням архетипного
підходу; процеси впливу архетипів на формування ефективної внутрішньої політики, економічний та соціальний розвиток, зокрема сталий розвиток туризму м. Дніпра. На основі соціологічного дослідження припущено, що формування міської (дніпровської) ідентифікації його мешканців через історичне минуле визначає особливості його етнічної, політичної та культурної ідентифікації. Розкрито основні напрями розвитку туризму згідно з Стратегією активізації туристичного потенціалу м. Дніпра 2018–2027 рр. Визначено взаємозв’язок між символами у соціальному дослідженні та напрямами розвитку туризму, що важливо для адвокації та подальшого впровадження Стратегії. Показано, що сприйняття міста його жителями впливає
на їх відношення до збереження наявних культурних та екологічних ресурсів, а відношення політичної еліти до міста також визначає її поведінку та ставлення до питань збереження культурної спадщини, сприяння розвитку місцевої економіки та
інше. На нашу думку, органи публічного управління на регіональному та місцевому рівнях повинні створювати умови (правові, організаційні, фінансові і так далі), за яких керівництво принципами сталості в бізнесі та громадській діяльності набагато
вигідніше як економічно, так і з точки зору соціально-культурної та моральної ефективності. У статті запропоновано план заходів, за рекомендаціями ЮНВТО, для покращення роботи органів публічної влади та туристичних організацій, підвищення
рівня обізнаності бізнесу щодо цілей сталого розвитку туризму на регіональному рівні в Україні