Короткий опис (реферат):
У статті автором звертається увага на те, що сьогодні активно ведуться дискусії щодо відмежування адміністративного та фінансового процесу, в межах яких пропонується виокремити адміністративні та фінансові процедури в сфері фінансової діяльності держави. Саме тому автором звертається увага на наявність специфічних ознак, які вказують на необхідність такого відмежування та визначення фінансових процедур як окремих елементів фінансового процесу. Метою статті є визначення фінансових процедур, їх специфічних ознак та основоположних
основ, що дасть підстави стверджувати, що фінансові процедури є унікальними та що їх потрібно визначити та закріпити в українському законодавстві. Так, визначаючи види загальних правових та галузевих принципів, усвідомлюючи, що фінансові процедури можуть бути реалізовані під час здійснення будь-яких фінансових відносин, а саме бюджетних, податкових, валютних, банківських та інших, ми зробили висновок, що принципи фінансових процедур слід також розділити на загально-правові та спеціальні принципи, що безпосередньо відображатиме особливості фінансових процедур, які здійснюються в межах фінансового процесу та надаємо їм авторське тлумачення. Таким чином, ми пропонуємо віднести до загальних принципів фінансових процедур такі принципи, як: законності, рівності перед законом, правової визначеності, відповідності цілям, об’єктивності та неупередженості, захисту довіри до закону та законодавчо підтверджених прав, розумного строку (строку) публічність, прозорість, відкритість,
розподіл компетенції між законодавчою та виконавчою владою. Також ми виділяємо спеціальні принципи, такі як: презумпції законності дій та вимог особи, субсидіарності, балансу інтересів сторін, незалежності бюджетної системи, єдності фінансової системи, фінансової безпеки, планування, повноти, розумності та доцільності, ефективності, економічності, єдності певного виду фінансових процедур, соціальної відповідальності, конфіденційності фінансової інформації (захисту персональних даних).