Короткий опис (реферат):
У статті, спираючись на вимоги Болонського процесу, розкрито основні напрями інноваційного вдосконалення освітнього процесу та управління ним як на рівні закладу вищої освіти, так і на рівні держави. Визначено, що інновації мають охопити навчально-методичний, освітньо-технологічний і організаційно-управлінський напрями діяльності закладів вищої освіти. Саме ці напрями створюють
сприятливе інформаційно-інноваційне середовище у сфері вищої освіти та в комплексі здатні забезпечити високу якість вищої освіти.
Зазначено, що ґенеза вищої освіти в сучасному світі формується як єдиний безперервний процес, пов’язаний з об’єктивною потребою суспільства до постійного оновлення знань як складника інноваційного розвитку. Нині формуються нові вимоги до формування концепцій розвитку знань шляхом забезпечення
контролю якості вищої освіти на всіх етапах їх набуття та оновлення. Приєднання України до Болонської декларації вимагає від закладів вищої освіти України якісних конкурентоспроможних освітніх послуг.
Узагальнено, що досягнення амбітної мети – забезпечення високої якості вітчизняної вищої освіти – невідривно пов’язане зі створенням у сфері вищої освіти сучасного інформаційно-інноваційного середовища. Це вимагає вивчення світового досвіду, дотримання міжнародних стандартів освіти та впровадження інновацій за всіма напрямами освітньої діяльності. Особливої уваги вимагають інновації, що пов’язані з формуванням сприятливого інформаційно-інноваційного середовища у сфері вищої освіти й базуються на основних принципах Болонського процесу. У цьому контексті доцільним є проаналізувати особливості формування та функціонування комплексного механізму в системі державного управління закладами вищої освіти відповідно до принципів Болонської конвенції та реалізації державної освітньої політики в умовах інноваційного розвитку держави, що стане предметом і напрямами подальших розвідок за цією тематикою.