Аннотации:
У статті автором здійснюється аналіз проявів публічного інтересу в окремих різновидах адміністративно-правових відносин. Автором зроблено висновок про доцільність оптимізації системи нормативно-правового регулювання реалізації публічного інтересу в адміністративних правових відносинах. Наголошено, що реалізація публічного інтересу в адміністративних правовідносинах вимагає
удосконалення адміністративно-процедурного законодавства. Обґрунтовано, що ефективність адміністративно-правового механізму забезпечення реалізації публічного інтересу досягається на нормативно-правовому, організаційно-управлінському та правозахисному рівнях. Розглянуто особливості прояву
та реалізації окремих видів публічного інтересу у сфері охорони та захисту громадської моралі, визначення ефективності функціонування державної служби, захисту економічної конкуренції тощо. Підкреслено, що в законах сфери публічного права визначається мета їх прийняття, пов’язана із реалізацією та захистом публічних інтересів. З’ясовано, що в Україні відбувся поступовий перехід від домінування державних інтересів в нормативних приписах до встановлення пріоритету приватних інтересів, починаючи з Конституції України і продовжуючи гуманізацією законодавства, зміною підходів до правового розуміння, що проявилося навіть у термінологічному підході до розуміння державних та громадських інтересів як інтересів публічних. Обґрунтовано, що трансформація законодавства України в новітній історії зумовлена євроінтеграційними процесами, прагненням України набути повноправного членства в Європейському Союзі, в рамках якого досягається оптимальний баланс між публічними та приватними інтересами. Зроблено висновок, що в останні роки на заміну концепції неолібералізму приходить доктрина посилення державного контролю за різними суспільними процесами і захисту публічних інтересів всього суспільства (що своєю чергою потребує обмеження інтересів приватних).