Аннотации:
Наголошено, що конструктивна наукова дискусія забезпечує постійний невпинний розвиток адміністративно-правової доктрини, дає змогу одержати нові (часом принципово нові) результати та збагатити теоретичну основу, поглибити її. В межах цієї публікації на підставі узагальненого аналізу доктринальних джерел автором буде здійснено спробу визначити зміст категорії «адміністративний процес» та висловлено власну точку зору з приводу співвідношення цієї категорії з іншим поняттям – «адміністративна процедура».
Проаналізовано наукові напрями дослідження сутності адміністративного процесу (у тому числі широка концепція, управлінська концепція, юрисдикційна концепція, «судочиньска»). Висловлено та аргументовано думку про хибність широкого розуміння адміністративного процесу та сформованих на його базі інших наукових підходів.
Підкреслено, що викладена точка зору про суть адміністративного процесу, а точніше погляд на ті правовідносини, що регулюються адміністративно-процесуальними нормами чи адміністративно-процедурними, вірно уособлює правильне (з точки зору логіки) співвідношення процесу та процедури.
Доведено, що ці дві категорії (адміністративний процес та адміністративна процедура) пояснюють абсолютно різні механізми, що мають неоднакові завдання та призначення. Зокрема, адміністративний процес – судовий порядок вирішення деяких публічно-правових спорів, а адміністративна процедура (як узагальнена назва) охоплює всю діяльність публічної адміністрації – від реалізації повноважень
щодо надання адміністративних послуг до застосування заходів адміністративного примусу і так далі.
Іншими словами, адміністративна процедура пов’язана лише із механізмами реалізації публічною адміністрацією своїх інструментів діяльності.