Аннотации:
В останні роки через проголошений в Україні курс на фіскальну децентралізацію питання її функціонування посідають вагоме місце в дослідженнях теорії та практики суспільних фінансів. Така увага обумовлена тим, що, як більшість інституціональних структур в економіці, фіскальні
структури різних рівнів влади впливають на економічні процеси, що відбуваються як на центральному, так і на місцевому рівнях через відмінності в оподаткуванні та наданні суспільних послуг, а отже і на довгостроковий розвиток країни в цілому. Тенденція останніх років показує, що фіскальна децентралізація є найбільш реалізованим та оптимальним інструментом фіскальної та бюджетної політики на місцевому рівні для багатьох країн. Індекс регіональної влади, обчислений для сорока двох демократій і напів-демократій, опублікований у 2010 році, показує, що починаючи з 1950 року було децентралізовано 70 відсотків країн