Abstract:
Наведено опис краудфандінга як інноваційного інструменту залучення приватних інвестицій
у перспективні бізнес-проекти, як особливого виду фінансування через Інтернет. Наведено його
класифікацію і списки вдалих крауд-проектів, наочно проілюстровано порівняння звичайного
бізнес-процесу зі створення продукту та аналогічного процесу з використанням краудфандінга,
вказано відмінності між ними та основні переваги. На підставі узагальнень літературних
джерел і діючої практики закордонних підприємств та крауд-платформ, визначено перспективи
застосування краудфандінга вітчизняними підприємствами різних галузей, обґрунтовано його
позитивний вплив на стан економіки України. Виділено основні проблеми застосування цього
інструменту у вітчизняному бізнесі відповідно до національних особливостей, надано їх
роз’яснення. Описані перспективи його впровадження на українських підприємствах в умовах
економічної нестабільності. Надана характеристику перших українських краудфандінгових
платформ, визначені їх майбутні перспективи в цьому напрямі.