Please use this identifier to cite or link to this item:
http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/7852
Title: | Інтермодальні перевезення: варіанти композиції і участь морського транспорту |
Authors: | Дрожжин, О. Л. |
Keywords: | інтермодальні перевезення транспортна одиниця морське перевезення лінійне судноплавство контейнерні перевезення змішані перевезення мультимодальні перевезення комбіновані перевезення організація перевезень управління перевезеннями |
Issue Date: | 17-Jul-2025 |
Publisher: | Університет митної справи та фінансів |
Citation: | Дрожжин О. Л. Інтермодальні перевезення: варіанти композиції і участь морського транспорту. Системи та технології. № 1 (69). 2025. С. 205-212. |
Abstract: | В роботі досліджено дефініцію «від дверей до дверей» відносно інтермодальних перевезень, розглянуто її авторські тлумачення. Розглянуто визначення інтермодальних перевезень як різновиду мультимодальних перевезень, встановлено його ознаки відповідно до українського законодавства. Визначено початкові і кінцеві точки, якими формується інтермодальне перевезення і перелічено умови інтермодальності. Ідентифікація початку і кінця інтермодального перевезення є важливою з точки зору встановлення місцезнаходжень прийняття оператором інтермодального перевезення відповідальності за вантаж і позбавлення від неї. Для доказу необґрунтованості тверджень щодо доставки «від дверей до дверей», як ознаки інтермодального перевезення, наведено технологічні карти інтермодальної доставки відповідно до контрактів CIF і FOB, які можуть бути інтермодальними, але не пов’язують двері складу відправника з дверима вантажоодержувача. Ці приклади ілюструють межі інтермодального перевезення під відповідальністю оператора і ділянки, де перевезення відбувається поза його межами і не підпадають під відповідальність оператора. Таке розмежування встановлює різні статуси для зазначених двох перевізників і, як наслідок, різний рівень відповідальності за втрату і порчу, затримку вантажу. Дослідження ґрунтується на базі визначення інтермодальних перевезень відповідно до національного законодавства, а також авторських формулювань цієї дефініції, яку надають українські і закордонні науковці в своїх публікаціях. В результаті встановлені наступні висновки: ключовим чинником у трансформації звичайного сегментованого перевезення на інтермодальне є не просто використання кількох видів транспорту, а саме така їх взаємодія, яка забезпечує з'єднання між наземними та морськими ділянками маршруту. Відтак, у рамках транспортного забезпечення міжнародної торгівлі участь морського транспорту є невід’ємною складовою. Інтермодальне перевезення не обов’язково охоплює увесь шлях «від дверей відправника до дверей отримувача». ‒ воно може починатися або завершуватися в інших точках маршруту відповідно до обраних базисних умов поставки, при умові збереження визначених ознак «інтермодальності». За будь-яких умов постачання товарів, кожному інтермодальному перевезенню відповідає один оператор інтермодального перевезення, який видає наскрізний транспортний документ, що забезпечує зв’язок між відправником і одержувачем. |
URI: | http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/7852 |
ISSN: | 2521-6643 |
Appears in Collections: | 2025/1(69) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
200-Article Text-380-1-10-20250704.pdf | 663,36 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.