Please use this identifier to cite or link to this item:
http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/7839
Title: | Значення дотримання правил етичної поведінки у просуванні державного службовця по державній службі |
Authors: | Даниленко-Негара, Ю. С. Негара, Р. В. |
Keywords: | етика етичні норми правила етичної поведінки просування просування державного службовця по державній службі присвоєння рангу дострокове присвоєння рангу державна служба публічна служба |
Issue Date: | 15-Jul-2025 |
Publisher: | Університет митної справи та фінансів |
Citation: | Даниленко-Негара Ю. С., Негара Р. В. Значення дотримання правил етичної поведінки у просуванні державного службовця по державній службі. Правова позиція. №1 (46). 2025. С. 5-10. |
Abstract: | Стаття присвячена визначенню значення дотримання правил етичної поведінки під час просування державного службовця по державній службі. Охарактеризовано теоретичні підходи до розуміння та стан чинного законодавчого регулювання просування по службі. Встановлено, що переважаючий у теорії службового права підхід до розуміння просування по службі як зайняття більш високої посади державної служби або присвоєння державному службовцю більш високого рангу не узгоджується з положеннями чинного Закону України «Про державну службу». Обґрунтовано, що просування по службі шляхом зайняття більш високої посади державної служби у положення Закону України «Про державну службу» ототожнюється із конкурсом на зайняття посад державної служби, оскільки зайняття вищої посади державної служби без проведення конкурсу не допускається. Відсутність встановлених законодавством про державну службу переваг для державного службовця державного органу, який бере участь у конкурсі на зайняття вищої посади державного служби у цьому державному органі (за винятком спрощення порядку виявлення ініціативи щодо участі у конкурсі) перетворює «просування по службі» на звичайну участь державного службовця у конкурсі. Виокремлено та охарактеризовано особливості присвоєння чергового рангу за звичайних умов (здійснюється у межах відповідної категорії посад державної служби; через кожні три роки; з урахуванням результатів оцінювання службової діяльності державного службовця) та достроково (за наявність особливих досягнень під час проходження служби або виконання особливо відповідальних завдань та не раніше ніж через один рік після присвоєння попереднього рангу; за сумлінну службу державному службовцю у зв’язку з виходом на пенсію). Встановлено, що дотримання правил етичної поведінки фактично не впливає на просування по службі за посадами та присвоєння чергового рангу. Визначено передбачені положеннями Закону випадки опосередкованого впливу дотримання державним службовцем правил етичної поведінки на просування по службі за посадами та присвоєння чергового рангу. За допомогою емпіричного методу доведено відсутність фактичного впливу дотримання державним службовцем правил етичної поведінки на просування по службі за посадами. В частині присвоєння чергового рангу опосередкований вплив дотримання державним службовцем правил етичної поведінки виявляється у забороні присвоєння чергового рангу протягом строку застосування дисциплінарного стягнення та зупиненню обчислення строків присвоєння чергового рангу. Запропоновано внесення змін до положень Закону України «Про державну службу». |
URI: | http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/7839 |
ISSN: | 2521-6473 |
Appears in Collections: | 2025/1(46) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.