Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6766
Назва: | Обрання способів захисту при оскарженні нормативно-правових актів в адміністративному судочинстві України |
Інші назви: | Selection of methods of protection in case of appeal of regulatory legal acts in the administrative court of Ukraine |
Автори: | Горбалінський, В. В. |
Ключові слова: | адміністративне судочинство адміністративний суд рішення суб’єкта владних повноважень оскарження способи захисту нормативно-правовий акт |
Дата публікації: | 27-вер-2024 |
Видавництво: | Університет митної справи та фінансів |
Бібліографічний опис: | Горбалінський В. В. Обрання способів захисту при оскарженні нормативно-правових актів в адміністративному судочинстві України / В. В. Горбалінський // Правова позиція, № 1 (42), 2024. С. 5-8. |
Серія/номер: | Правова позиція;№ 1 (42), 2024 |
Короткий огляд (реферат): | Статтю присвячено проблематиці обрання способів захисту при оскарженні нормативно-правових актів в адміністративному судочинстві України. У статті висвітлюються особливості такого виду рішення суб’єкта владних повноважень, як нормативно-правовий акт, розглядаються їх властивості та характеристики, які дозволяють вести мову про законність нормативно-правових актів. Також, автор звертає увагу на питання умов та підстав, які обумовлюють визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акту, досліджуються ті питання, які має оцінити та встановити адміністративний суд обираючи способи захисту при оскарженні нормативно-правового акту. Встановлено, що нормативність, загальнообов’язковість та регулювання суспільних відносин є важливими ознаками, які виділяють нормативно-правові акти з поміж видів інших рішень і актів публічної адміністрації. Автором статті звертається увага на те, що протиправним є нормативно-правовий акт, який суперечить Конституції України, закону, міжнародному договору. Протиправність акту вказує на його незаконність, і як наслідок цього, відсутність підстав для його застосування і регулювання суспільних відносин, а також неможливість створення правових наслідків для суб’єктів, які його застосовують. Обґрунтовується, що обираючи способи захисту шляхом визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень, адміністративний суд зобов’язаний: по-перше, встановити, чи належить оскаржуване рішення до нормативно-правового акту чи регуляторного; по-друге, перевірити його законність, а також встановити відповідність правовим актам вищої юридичної сили. У статті зазначається, що визначаючи приналежність оскаржуваного рішення суб’єкта владних повноважень до нормативно-правового акту адміністративний суд має оцінити це рішення відповідно до ознак, притаманних нормативно-правовим актам та вимог законності. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6766 |
ISSN: | 2521-6473 |
Розташовується у зібраннях: | 2024/1(42) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
3.pdf | 316,9 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.