Please use this identifier to cite or link to this item: http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/5829
Title: Підтримка дифузії інновавацій у малому та середньому підприємництві
Authors: Горященко, Ю.Г.
Keywords: інновація
дифузія інновацій
мале та середнє підприємництво
інноваційне рішення
прибутковість
Issue Date: 29-Sep-2023
Publisher: Видавничий дім "Інтернаука"
Citation: Горященко Ю.Г. Підтримка дифузії інновавацій у малому та середньому підприємництві. Фаховий науковий журнал "Інтернаука". Серія: "Економічні науки", 2021, Вип. №4.
Series/Report no.: Фаховий науковий журнал "Інтернаука". Серія: "Економічні науки";2021, Вип. №4
Abstract: У даній статті проведено паралель між дифузією інновацій та рівнем прибутковості українських підприємств. Проведено понятійно-категоріальний аналіз терміну «дифузія інновацій». Указано основні принципи інноваційних рішень у системі інформаційного забезпечення інноваційної діяльності. До таких принципів віднесено: природний характер інновацій, аналітичні рішення, обґрунтованість добровільність, партнерство між усіма учасниками інноваційного процесу. Підкреслено, що недотримання цих принципів унеможливлює прийняття добровільно або колективного рішення і передбачає прийняття небажаного для підприємств владного інноваційного рішення, яке, на відміну від колективного, приймається не соціальною системою, а групою осіб, що мають вплив або владу. Показано регіональні диспропорції за показником прибутковості (збитковості) великих, середніх та малих підприємств у 2015-2019 рр. Вказана відмінність між рівнем прибутковості великих, середніх та малих підприємств за регіонами обумовлена регіональними диспропорціями в соціальному, економічному, екологічному та політико-правовому розвитку. Окремо здійснено порівняння усіх економічних районів для глибшого розуміння інноваційного потенціалу країни та кластерного аналізу у подальших наукових розвідках. Підкреслено, що саме прибуткова діяльність підприємств є першим кроком до інноваційної діяльності. Проведені розрахунки засвідчили рівень готовності і здатності громадян щодо ведення бізнесу в країні. Встановлено нечіткий зв’язок між прибутковістю українських підприємств та їх інноваційною діяльністю. Основною проблемою для малого та середнього бізнесу в Україні, як і для бізнесу європейських країн, визначено недоступність діджитал виробничих і дистриб’юторських рішень. Вивчено німецький досвід дифузії інновацій у малому та середньому підприємництві, зокрема, залучення німецького малого бізнесу до цифровізації. На основі вивчення закордонного досвіду окреслено стратегічне завдання для українського малого та середнього підприємництва.
URI: http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5829
ISSN: 2709-5444
Appears in Collections:Кафедра підприємництва та економіки підприємства

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Горященко28.pdf881,76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.