Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5817
Назва: Аналіз рівня інноваційного розвитку та сприйнятливості підприємств до інновацій на основі експертного опитування
Автори: Горященко, Ю.Г.
Ключові слова: інновації
підприємства
інноваційний розвиток
експертне опитування
економіко-математичне моделювання
Дата публікації: 27-вер-2023
Видавництво: Державна установа «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України»
Бібліографічний опис: Горященко Ю.Г. Аналіз рівня інноваційного розвитку та сприйнятливості підприємств до інновацій на основі експертного опитування. Економічні інновації, Том 24, Вип. 1 (82). С. 64-73.
Серія/номер: Економічні інновації;Том 24, Вип. 1 (82), 2022
Короткий огляд (реферат): Актуальність. На часі розв’язання проблеми оцінювання та реагування й, першою чергою, виявлення та ранжування факторів із великої їх кількості, які прямо або опосередковано справляють вплив на інноваційний розвиток підприємств. Важливим етапом у процесі такої оцінки є встановлення найтиповіших рис, що характеризують загрози та можливості інноваційного підприємства, визначені у результаті експертного опитування. Тому дане дослідження послуговує для розробки всеохоплюючих питань мікро- та макрооточення, які торкаються інноваційного розвитку будь-якого підприємства, і можуть бути покладені в основу типової анкети для керівників і власників бізнесу, а також менеджерів з інновацій і співробітників. Мета та завдання. Метою статті є систематизація факторів інноваційного розвитку й розробка, на цій основі, пропозицій щодо створення профілю інноваційного розвитку підприємств. Вказана мета конкретизована в дослідницьких цілях: проведення вибірки експертів-фахівців за даним напрямом; визначення переліку нефінансових показників – факторів-стимуляторів, факторів-дестимуляторів та фокус-факторів інноваційного розвитку; створення профілю інноваційного розвитку підприємства, що відрізняється інтеракційністю запланованих заходів підприємств для виключення несприятливих наслідків та врахування можливостей розвитку. Результати. Отримана під час анкетного обстеження емпірична інформація дозволила виявити рівень інноваційного розвитку підприємств і ціннісні установки щодо сприйнятливості підприємств до інновацій. На основі проведеного анкетування (у тому числі онлайн-опитування) з метою оцінювання факторів-дестимуляторів внутрішнього середовища, макросередовища і мікросередовища підприємств, які справляють найбільший вплив на інноваційний розвиток підприємства, а також факторів, що створюють сприятливі умови для інноваційного розвитку підприємництва, запропоновано авторський підхід, базований на застосуванні методів експертного опитування, економіко-математичного моделювання й ін. Висновки. За допомогою застосування методів спостереження і абстрагування, порівняння, аналізу і синтезу, зведення, групування і моделювання, методу факторного аналізу та експертного опитування було вироблено методичний підхід до розробки профілю інноваційного розвитку підприємств, котрий рекомендується розробити та візуалізувати на кожному підприємстві, застосовуючи спеціально розроблене анкетування для керівників та співробітників інноваційно активних підприємств, базоване на принципах об’єктивності, конфіденційності, самодостатності та пріоритетності показників.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5817
ISSN: 2616-5430
Розташовується у зібраннях:Кафедра підприємництва та економіки підприємств

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Горященко13.pdf482,73 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.