Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5319
Назва: Кримінологічні та правові аспекти булінгу (цькування) в освітньому процесі
Автори: Коросташова, І. М.
Ключові слова: булінг (цькування)
правопорушення
кваліфікуючі ознаки
кримінологічна характеристика
особа кривдника (агресора)
жертва булінгу
спостерігачі
детермінанти булінгу
мотивація
Дата публікації: 17-тра-2023
Видавництво: Інститут законодавства Верховної Ради України
Бібліографічний опис: Коросташова І. М. Кримінологічні та правові аспекти булінгу (цькування) в освітньому процесі / І. М. Коросташова // Наукові записки Інституту законодавства Верховної Ради України. - 2021. - № 5. - С. 21-30.
Серія/номер: Наукові записки Інституту законодавства Верховної Ради України;№ 5/2021
Короткий огляд (реферат): У національному законодавстві термін «булінг» (цькування) з’явився лише наприкінці 2018 року, після введення адміністративної відповідальності за прояви насильства в освітньому процесі. Тому для національної юриспруденції булінг в Україні є явищем новим і малодослідженим. Мета статті – дослідження кримінологічних та правових аспектів булінгу (цькування) в освітньому процесі (зокрема кваліфікуючих ознак і суб’єктного складу). Наукова новизна полягає у проведенні аналізу кваліфікуючих ознак і суб’єктного складу булінгу в освітньому процесі, а також визначенні і складенні кримінологічної характеристики цього правопорушення. Висновки. Булінг (цькування) є негативним соціально-правовим явищем, що проявляється у скоєнні насильства, внаслідок чого завдається шкода психічному (а в ряді випадків і фізичному здоров’ю потерпілого чи/та матеріальна шкода), за що в Україні передбачена адміністративна відповідальність. Кваліфікуючими ознаками булінгу є: коло учасників (обмежене учасниками освітнього процесу); його вчинення групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення; вчинення малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років. Дослідження кримінологічних аспектів булінгу в освітньому процесі дозволило визначити його основні характеристики: детермінанти; особу та типи кривдників (агресорів); типи жертв булінгу; типу зв’язку, що існує між кривдником (агресором) та жертвою булінгу; мотивації кривдника (агресора) та мотиваторів; наслідки булінгу для кривдника, жертви, спостерігачів цього правопорушення і суспільства в цілому.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5319
ISSN: 2220-1394
Розташовується у зібраннях:Кафедра правоохоронної діяльності



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.