Please use this identifier to cite or link to this item: http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/5121
Title: Аналіз сучасних методів медіавимірювання
Authors: Кодацька, Н.О.
Keywords: вимірювання аудиторії
медіаметричні дослідження
методології медіавимірювань
структурування актуальних даних
щоденникові панелі
Issue Date: 3-Apr-2023
Publisher: Класичний приватний університет
Citation: Кодацька Н.О. Аналіз сучасних методів медіавимірювання, Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації, 2022 р., № 3 (51). С. 4-14.
Series/Report no.: Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації;2022 р., № 3 (51)
Abstract: Мета дослідження – узагальнення та структурування даних щодо методології медіавимірювань, аналіз результатів актуальних медіавимірювань, проведених в Україні, виявлення динаміки та сучасних тенденцій медіаспоживання. Методологія дослідження. У ході дослідження використано системний аналіз для узагальнення методів соціологічних досліджень масмедіа; метод статистичного аналізу – для відтворення певних характеристик аудиторії на уявній моделі, що відображає різні її аспекти; метод структурнофункціонального аналізу – для визначення структури аудиторії та досліджень функції медіа щодо інтеграції суспільства. Результати. Розглянуто аудиторію засобів масової комунікації як стійку сукупність людей, яка має спільні інформаційні потреби. Здійснено огляд досліджень аудиторії ЗМІ за основними напрямами: вимірювання аудиторії, вивчення ставлення аудиторії ЗМІ до продукції, яка ними виробляється, та динаміки переваг аудиторії, вивчення впливу ЗМІ на аудиторію. Проведено аналіз основних кількісних методів медіаметрії: щоденникові панелі; опитувальні панелі, такі як особисте інтерв’ю, телефонні, самостійно заповнювані, онлайн-опитування; панелі, побудовані за принципом електронного сканування, – піплметри, радіометри, радіоконтроль. Розглянуто класифікацією типів вимірювання аудиторій, а саме: технічні засоби фіксації, щоденники або самозвітування, телефонні опитування, анкетування або особистіс- ні інтерв’ю. Проаналізовано такі етапи медіадосліджень, як обробка отриманої інформації та визначення медіаметричних показників. Розглянуто основні етапи розвитку вимірювань телевізійної аудиторії в Україні. Виділено основні показники, що характеризують радіоаудиторію: частота слухання за останній тиждень, середній рейтинг за 15 хвилин ефіру в тисячах осіб (AQH) або відсотках (AQH%), середньотижневі або середньомісячні покриття станцій. Розглянуто показники вимірювання аудиторії друкованого медіа – покриття й соціальнодемографічний профіль читачів. Проаналізовано результати досліджень аудиторії, проведених дослідницькою компанією «Kantar Ukraine», Київським міжнародним інститутом соціології, компанією Нільсен Медіа Юкрейн. Визначено методологічні особливості дослідження інтернет-аудиторії. Проаналізовано результати медіавимірювання інтернету операторами дослідних ринків AC Nielsen, ComScore, Mediametrie, TNS, Factum Group, до складу яких входять компанії InMind, Gemius. Новизна. У межах статті здійснено узагальнення та структурування даних щодо методології медіавимірювань, виявлено динаміку й сучасні тенденції медіаспоживання. Практичне значення. Результати дослідження можуть бути використані для вдосконалення методів вимірювання медіаспоживання, порівняльного аналізу результатів медіадосліджень, що проводяться в Україні та країнах світу.
URI: http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5121
ISSN: 2219-8741
Appears in Collections:Кафедра журналістики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кодацька_Держава і регіони_2022_3.pdf773,47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.