Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4144
Назва: Можливість запровадження американської моделі лобістської діяльності в Україні
Інші назви: The possibility of implementing the American model of lobby activities in Ukraine
Автори: Самойленко, О. О.
Samoilenko, O. О.
Ключові слова: лобізм
лобістська діяльність
модель лобізму
політична ситуація
державна влада
lobbying
lobbying
model of lobbying
political situation
state power
Дата публікації: 14-гру-2020
Видавництво: Університет митної справи та фінансів
Бібліографічний опис: Самойленко О. О. Можливість запровадження американської моделі лобістської діяльності в Україні / О. О. Самойленко // Публічне управління та митне адміністрування. – 2020. - № 2(25). – С. 146 – 151
Серія/номер: Публічне управління та митне адміністрування;2020. - № 2(25)
Короткий огляд (реферат): Під час дослідження було розглянуто основні теоретичні підходи до визначення змісту поняття «лобізм». Задля цього проведено порівняльний аналіз сутнісних ознак досліджуваного поняття різними науковцями. Виділено основні критерії здійснення лобістської діяльності саме щодо практики її провадження у США. Визначено основні особливості формування моделі американського лобізму в інститутах соціально-економічного розвитку. Зокрема, розглянуто основні нормативно-правові аспекти функціонування інституту лобізму США як в історичному плані, так і в сучасних економічних умовах. Наведено характеристику основних моделей лобістської діяльності в США з урахуванням територіального фактора та специфіки вираження лобізму в деяких штатах. Важливий праксеологічний аспект дослідження також полягає в аналізі певних статистичних даних, які характеризують масштаби та напрями здійснення лобістської діяльності у США. Зокрема, визначено тенденції в обсягах витрат, чисельності лобістів і галузевої структури лобістської діяльності упродовж 2000–2019 рр. Визначено основні напрями практичної реалізації лобістської діяльності в США. Зокрема, увагу закцентовано як на правових (перебувають у межах чинного законодавства США), так і неправових підходах до лобіювання інтересів різними зацікавленими групами. Зокрема, розглянуто приклади організації масових кампаній, які передбачають вплив на процеси формування громадської думки шляхом комбінування методів власне лобізму, зв’язків із громадськістю та реклами. Розглянуто приклади також методів тиску на владу США: підкуп політиків, збір компрометуючого матеріалу на політичних опонентів і т.д. З огляду на проведене дослідження теоретичних і практичних аспектів лобістської діяльності у США було обґрунтовано можливості використання моделі американського лобізму в умовах України. Зокрема, у висновках до наукової статті визначено основні пріоритетні напрями подальшого формування організаційно-інфраструктурних засад розвитку української моделі лобізму з урахуванням американського досвіду, який вважається сьогодні одним із найбільш ефективних у світі.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4144
ISSN: 2310-9653
Розташовується у зібраннях:2020/ №2(25)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
26 О. О. Самойленко,.pdfелектронне видання378,59 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.