Please use this identifier to cite or link to this item: http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/4122
Title: Особливості взаємодії стейкхолдерів у процесі державного управління забезпеченням якості вищої освіти в Україні
Other Titles: Features of stakeholders’ interactions in the process of public administration of higher education quality assurance in Ukraine
Authors: Опар, Н. В.
Opar, N. V.
Keywords: вища освіта
якість вищої освіти
освітні послуги
стейкхолдери
забезпечення якості вищої освіти
higher education
higher education quality
educational services
stakeholders
higher education quality assurance
Issue Date: 7-Dec-2020
Publisher: Університет митної справи та фінансів
Citation: Опар Н. В. Особливості взаємодії стейкхолдерів у процесі державного управління забезпеченням якості вищої освіти в Україні / Н. В. Опар // Публічне управління та митне адміністрування. – 2020. - № 2(25). – С. 25 – 29
Series/Report no.: Публічне управління та митне адміністрування;2020. - № 2(25)
Abstract: Статтю присвячено дослідженню особливостей взаємодії стейкхолдерів у процесі державного управління забезпеченням якості вищої освіти в Україні. Визначено, що сучасний стан забезпечення якості вищої освіти України характеризується особливостями роботи не тільки держави та закладів вищої освіти, а й інших зацікавлених сторін і специфікою їхньої взаємодії. В Україні прийнято низку вагомих нормативно-правових актів, які засвідчують важливість проблеми забезпечення якості вищої освіти та участі в цьому процесі стейкхолдерів. Розглянуто різні підходи до розуміння сутності поняття «стейкхолдер». Проаналізовано особливості сприйняття та розуміння поняття «якість вищої освіти» залежно від вимог сторін, які зацікавлені в ефективному функціонуванні системи вищої освіти. Детально розглянуто, що саме зацікавлені сторони (стейкхолдери) вкладають у поняття «якість вищої освіти» та яким чином вони взаємодіють у процесі забезпечення якості вищої освіти. Для розгляду взято чотири групи стейкхолдерів: державу, ЗВО, роботодавців/бізнес-середовище та суспільство (зокрема, здобувачі вищої освіти та батьки). Зазначено, що всі стейкхолдери у процесі забезпечення якості вищої освіти можуть виступати як об’єктами, так і суб’єктами. На підставі дослідження визначено такі основні об’єднувальні компоненти: держава виступає гарантом нормативно-правового регулювання забезпечення якісної та доступної освіти й інтеграції до світового простору освіти; якість освіти забезпечується та оцінюється шляхом застосування певних інструментів (акредитація, ліцензування, аудит, зовнішнє незалежне оцінювання тощо); роботодавці та інші зацікавлені члени суспільства мають брати участь у формуванні професійних стандартів, веденні спільної проєктної діяльності та участь в освітньому процесі, формуванні культури якості; усі стейкхолдери усвідомлюють, що освіта є чинником сталого соціально-економічного розвитку країни, а якість вищої освіти безпосередньо впливає на якість життя населення.
URI: http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4122
ISSN: 2310-9653
Appears in Collections:2020/ №2(25)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4 Н. В. Опар.pdfелектронне видання334,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.