Please use this identifier to cite or link to this item:
http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/4122
Title: | Особливості взаємодії стейкхолдерів у процесі державного управління забезпеченням якості вищої освіти в Україні |
Other Titles: | Features of stakeholders’ interactions in the process of public administration of higher education quality assurance in Ukraine |
Authors: | Опар, Н. В. Opar, N. V. |
Keywords: | вища освіта якість вищої освіти освітні послуги стейкхолдери забезпечення якості вищої освіти higher education higher education quality educational services stakeholders higher education quality assurance |
Issue Date: | 7-Dec-2020 |
Publisher: | Університет митної справи та фінансів |
Citation: | Опар Н. В. Особливості взаємодії стейкхолдерів у процесі державного управління забезпеченням якості вищої освіти в Україні / Н. В. Опар // Публічне управління та митне адміністрування. – 2020. - № 2(25). – С. 25 – 29 |
Series/Report no.: | Публічне управління та митне адміністрування;2020. - № 2(25) |
Abstract: | Статтю присвячено дослідженню особливостей взаємодії стейкхолдерів у процесі державного управління забезпеченням якості вищої освіти в Україні. Визначено, що сучасний стан забезпечення якості вищої освіти України характеризується особливостями роботи не тільки держави та закладів вищої освіти, а й інших зацікавлених сторін і специфікою їхньої взаємодії. В Україні прийнято низку вагомих нормативно-правових актів, які засвідчують важливість проблеми забезпечення якості вищої освіти та участі в цьому процесі стейкхолдерів. Розглянуто різні підходи до розуміння сутності поняття «стейкхолдер». Проаналізовано особливості сприйняття та розуміння поняття «якість вищої освіти» залежно від вимог сторін, які зацікавлені в ефективному функціонуванні системи вищої освіти. Детально розглянуто, що саме зацікавлені сторони (стейкхолдери) вкладають у поняття «якість вищої освіти» та яким чином вони взаємодіють у процесі забезпечення якості вищої освіти. Для розгляду взято чотири групи стейкхолдерів: державу, ЗВО, роботодавців/бізнес-середовище та суспільство (зокрема, здобувачі вищої освіти та батьки). Зазначено, що всі стейкхолдери у процесі забезпечення якості вищої освіти можуть виступати як об’єктами, так і суб’єктами. На підставі дослідження визначено такі основні об’єднувальні компоненти: держава виступає гарантом нормативно-правового регулювання забезпечення якісної та доступної освіти й інтеграції до світового простору освіти; якість освіти забезпечується та оцінюється шляхом застосування певних інструментів (акредитація, ліцензування, аудит, зовнішнє незалежне оцінювання тощо); роботодавці та інші зацікавлені члени суспільства мають брати участь у формуванні професійних стандартів, веденні спільної проєктної діяльності та участь в освітньому процесі, формуванні культури якості; усі стейкхолдери усвідомлюють, що освіта є чинником сталого соціально-економічного розвитку країни, а якість вищої освіти безпосередньо впливає на якість життя населення. |
URI: | http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4122 |
ISSN: | 2310-9653 |
Appears in Collections: | 2020/ №2(25) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
4 Н. В. Опар.pdf | електронне видання | 334,74 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.