Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/3143
Назва: Marketing prospects of small developed African countries assessment for traditional Ukrainian exports
Інші назви: Оцінка маркетингових перспектив ринку малих розвинутих країн Африки для традиційного експорту з України
Оценка маркетинговых перспектив рынка малых развитых стран Африки для традиционного экспорта из Украины
Автори: Lyashenko, V.
Osadcha, N.
Galyasovskaya O.
Knyshek, O.
Ляшенко, В. І.
Осадча, Н. В.
Галясовська, О. В.
Книшек, О. О.
Ляшенко, В. И.
Осадчая, Н. В.
Галясовская, О. В.
Книшек, О. А.
Ключові слова: Trade Relationship
Import
Export
Commodity Importers
East Africa
Ukraine
Adapted Rasch Model
Attractiveness
Evaluation
Trade Policy
торгівельні відносини
імпорт
експорт
товарні імпортери
Східна Африка
Україна
адаптована модель Раша
привабливість
оцінка
торгівельна політика
Дата публікації: 20-гру-2018
Видавництво: Institute of Society Transformation
Бібліографічний опис: Osadcha N. Marketing prospects of small developed African countries assessment for traditional Ukrainian exports / V. Lyashenko, N. Osadcha, O. Galyasovskaya, O. Knyshek //Economic Annals-XXI (2017), 166(7-8). – Р. 20-25
Серія/номер: Economic Annals-XXI;2017 № 166(7-8).
Короткий огляд (реферат): Basing on the relevant modeling practice and theory, the article afrms the main prospects of trade relations between Ukraine and the most developed countries of East Africa, which are the major markers for goods and commodities produced by Ukrainian enterprises. By conducting an analysis of development intensity via its relative value and using the Rasch model adapted to the analysis of foreign trade relations, the authors evaluate the attractiveness of commodity importers in Africa. It has been substantiated that there exists a need for further promotion of trade and selection of potential trade partners from economically developed African countries through the analysis of export and import transactions between Ukraine and selected African countries over the last 6 years. Based on the evaluations done by the adapted Rasch model, we have specifed that Djibouti, the Seychelles, Tunisia, and Mauritius are promising trade partners for Ukraine in East Africa. Based on the results of the analysis of the export-import transactions dynamics and the market capacity of East Africa countries, we propose to create the «Ukraine-Africa» Trade House as a pilot project for changing the export structure, reorienting Ukraine’s industrial priorities for a new geography - to the countries of the African continent in general, and small in particular, with the use of modern integrated information technologies
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/3143
ISSN: 1728-6220 (Print)
1728-6239 (Online)
Розташовується у зібраннях:Кафедра менеджменту зовнішньоекономічної діяльності

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
EA 166_7-8_2017_Authors_1-30-20-25.pdfелектронне видання1,73 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.