Please use this identifier to cite or link to this item: http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/1737
Title: Основні принципи та методика побудови стратегії управління нематеріальними активами
Other Titles: Some basic principles and the method of constructing a strategy of managing intangible assets
Authors: Мельничук, Л.Ю.
Keywords: нематеріальні активи
стратегічне управління
типи конкурентних стратегій
алгоритм розробки стратегій управління нематеріальними активами
чинники конкурентних переваг
intangible assets
strategic management
types of competing strategies
algorithm of developing managerial strategies
factors of competing benefits
criteria of assessing competing benefits
Issue Date: 6-Dec-2016
Publisher: Дніпропетровська державна фінансова академія
Citation: 1. Baruch Lev. Intangibles: Management, Measurement and Reporting., Brookings Institution Press, Washington, D.C., 2001. 2. Standfield Ken. Intangibles Management: Tools for Solving the Accounting and Management Crisis, Academic Press, 2002; Liesman, Steve. «Productivity Gaines Extend Beyond Technology Area», The Wall Street Journal, January 8, 2001. 3. Volkov D., Garanina T. 2007. Intellectual Capital Valuation: Case of Russian Companies. Discussion Paper #9(E) – 2007. Institute of Management, Graduate School of Management, Saint Petersburg State University, St.Petersburg. 4. Valuation of Intangibles Assets in Global Operations, edited by Farok J. Contactor, Quorum Books, London, 2002. 5. Stewart Thomas A. The Wealth of Knowledge: Intellectual Capital and the Twenty-First Century Organization. New York: A Division of Random House, Inc. 2002. 6. Юданов А.Ю. Конкуренция: теория и практика: Учебно-практическое пособие. – 2-е изд., испр. и доп. – М.: Ассоциация авторов и издателей «Тандем», издательство «ГНОМ-ПРЕСС», 1998. – 384 с. 7. Каплан Роберт С., Нортон Дейвид П. Сбалансированная система показателей. От стратегии к действию/ Пер. с англ. – М.: ЗАО «Олимп – Бизнес», 2003. – 320 с.
Series/Report no.: Вісник ДДФА: Економіка;2008/1
Abstract: Розглянуто необхідність та методичні підходи формування на підприємстві стратегії управління нематеріальними активами. Визначено основні етапи практичного вирішення цього завдання та чотири найбільш розповсюджених типи стратегій і відповідних їм підприємств: комутантів, патієнтів, віолентів, експлерентів
URI: http://hdl.handle.net/123456789/1737
Appears in Collections:2008/1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3 Melnuchyk.pdfелектронне видання385,44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.