Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Тертишник, В. М. | |
dc.date.accessioned | 2025-09-25T08:52:50Z | |
dc.date.available | 2025-09-25T08:52:50Z | |
dc.date.issued | 2025-09-25 | |
dc.identifier.citation | Тертишник В. М. Функції та гарантії діяльності прокурора і слідчого в умовах правничої демократії та в змагальному кримінальному процесі. Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. 2025. № 1. С. 159-165. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2664-6226 | |
dc.identifier.uri | http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/8239 | |
dc.description.abstract | У статті аналізуються доктринальні аспекти визначення функцій та компетенцій прокурора і слідчого в умовах правничої демократії. Обґрунтовуються необхідність закріплення в Конституції України та реалізації в галузевому законодавстві засад діяльності прокуратури, доктринально важливих для реалізації стратегії розбудови правової держави. Акцентується увага на необхідності реалізації таких принципів, як незалежність прокурора і слідчого, деполітизація, верховенство права, людяність, презумпція добропорядності людини, відшкодування шкоди, завданої незаконними діями та рішеннями. Пропонується законодавчо визначити, що Прокуратура, окрім закріплених в чинному законодавстві, виконує такі основні функції, як нагляд за забезпеченням верховенства права в державі і суспільстві, нагляд за дотриманням прав і свобод людини в діяльності будь-яких органів влади і місцевого самоврядування та їх посадових осіб. Для мінімізації політичного впливу на Прокурату, пропонується закріпити законодавче правило, що Верховна Рада України призначає нового Генерального прокурора, не в перший рік своїх повноважень, а в останню сесію своєї роботи, строком на 10 років. Доцільно позбавити законодавчий орган права відправки Генерального прокурора у відставку з підстави «недовіри». Примусове відправлення у відставку Генерального прокурора та керівників слідчих органів та має бути допустимим лише в порядку імпічменту на підставі порушень законодавчо визначених вимог щодо бездоганної ділової репутації. Визначено, що слідчий виконує єдину та важливу функцію – функцію об’єктивного розслідування. Вона не може асоціюватись з притаманними тоталітарним режимам функціями кримінального переслідування, а слідчий не повинен відноситись до сторони обвинувачення. Реалізація ідей верховенства права у сфері правосуддя та принципу розподілу влади (законодавча, виконавча, судова), потребує при дотриманні балансу приватних та публічних інтересів, забезпечити чітку юридичну визначеність функцій та удосконалення гарантій діяльності прокурора та слідчого.. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара | uk_UA |
dc.subject | функції | uk_UA |
dc.subject | прокуратура | uk_UA |
dc.subject | гарантії діяльності прокурора | uk_UA |
dc.subject | верховенство права | uk_UA |
dc.subject | людяність | uk_UA |
dc.subject | юридична визначеність | uk_UA |
dc.subject | правнича демократія | uk_UA |
dc.title | Функції та гарантії діяльності прокурора і слідчого в умовах правничої демократії та в змагальному кримінальному процесі | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |