Репозитарiй DSpace

Інтермодальні перевезення: варіанти композиції і участь морського транспорту

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дрожжин, О. Л.
dc.date.accessioned 2025-07-17T06:01:15Z
dc.date.available 2025-07-17T06:01:15Z
dc.date.issued 2025-07-17
dc.identifier.citation Дрожжин О. Л. Інтермодальні перевезення: варіанти композиції і участь морського транспорту. Системи та технології. № 1 (69). 2025. С. 205-212. uk_UA
dc.identifier.issn 2521-6643
dc.identifier.uri http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/7852
dc.description.abstract В роботі досліджено дефініцію «від дверей до дверей» відносно інтермодальних перевезень, розглянуто її авторські тлумачення. Розглянуто визначення інтермодальних перевезень як різновиду мультимодальних перевезень, встановлено його ознаки відповідно до українського законодавства. Визначено початкові і кінцеві точки, якими формується інтермодальне перевезення і перелічено умови інтермодальності. Ідентифікація початку і кінця інтермодального перевезення є важливою з точки зору встановлення місцезнаходжень прийняття оператором інтермодального перевезення відповідальності за вантаж і позбавлення від неї. Для доказу необґрунтованості тверджень щодо доставки «від дверей до дверей», як ознаки інтермодального перевезення, наведено технологічні карти інтермодальної доставки відповідно до контрактів CIF і FOB, які можуть бути інтермодальними, але не пов’язують двері складу відправника з дверима вантажоодержувача. Ці приклади ілюструють межі інтермодального перевезення під відповідальністю оператора і ділянки, де перевезення відбувається поза його межами і не підпадають під відповідальність оператора. Таке розмежування встановлює різні статуси для зазначених двох перевізників і, як наслідок, різний рівень відповідальності за втрату і порчу, затримку вантажу. Дослідження ґрунтується на базі визначення інтермодальних перевезень відповідно до національного законодавства, а також авторських формулювань цієї дефініції, яку надають українські і закордонні науковці в своїх публікаціях. В результаті встановлені наступні висновки: ключовим чинником у трансформації звичайного сегментованого перевезення на інтермодальне є не просто використання кількох видів транспорту, а саме така їх взаємодія, яка забезпечує з'єднання між наземними та морськими ділянками маршруту. Відтак, у рамках транспортного забезпечення міжнародної торгівлі участь морського транспорту є невід’ємною складовою. Інтермодальне перевезення не обов’язково охоплює увесь шлях «від дверей відправника до дверей отримувача». ‒ воно може починатися або завершуватися в інших точках маршруту відповідно до обраних базисних умов поставки, при умові збереження визначених ознак «інтермодальності». За будь-яких умов постачання товарів, кожному інтермодальному перевезенню відповідає один оператор інтермодального перевезення, який видає наскрізний транспортний документ, що забезпечує зв’язок між відправником і одержувачем. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Університет митної справи та фінансів uk_UA
dc.subject інтермодальні перевезення uk_UA
dc.subject транспортна одиниця uk_UA
dc.subject морське перевезення uk_UA
dc.subject лінійне судноплавство uk_UA
dc.subject контейнерні перевезення uk_UA
dc.subject змішані перевезення uk_UA
dc.subject мультимодальні перевезення uk_UA
dc.subject комбіновані перевезення uk_UA
dc.subject організація перевезень uk_UA
dc.subject управління перевезеннями uk_UA
dc.title Інтермодальні перевезення: варіанти композиції і участь морського транспорту uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

  • 2025/1(69)
    правонаступник наукового збірника "Вісник Академії митної служби України. Серія: "Технічні науки"

Показати скорочений опис матеріалу