Репозитарiй DSpace

Недоліки та прогалини нормативного врегулювання принципів судового правозастосування (адміністративно-правовий аспект)

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дояр, Є. О.
dc.date.accessioned 2025-07-15T07:59:49Z
dc.date.available 2025-07-15T07:59:49Z
dc.date.issued 2025-07-15
dc.identifier.citation Дояр Є. О. Недоліки та прогалини нормативного врегулювання принципів судового правозастосування (адміністративно-правовий аспект). Правова позиція. №1 (46). 2025. С. 11-16. uk_UA
dc.identifier.issn 2521-6473
dc.identifier.uri http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/7838
dc.description.abstract На підставі проведеного узагальнення основних аспектів, на які звертали увагу науковці при висвітленні принципів адміністративного судочинства та принципів судового розгляду справ про адміністративні правопорушення, автором характеризується їх прояв щодо принципів судового (галузевого, адміністративно-правового) правозастосування. Зокрема детально аналізуються такі недоліки нормативного врегулювання процесуальних (судовий процес) принципів як: відсутність уніфікованого підходу до їх позначення (назви); відсутність нормативних визначень понять «принципи», «засади» (судочинства, здійснення правосуддя, судового правозастосування тощо), що ускладнює процес правозастосування; наявність значного розмаїття варіацій нормативного розміщення та закріплення змісту конкретних принципів в актах адміністративного та адміністративно-процесуального права; наявність фактів закріплення серед переліку принципів положень, які не є принципами по суті; наявності певної «конкуренції» між окремими принципами судочинства. Констатується, що більшість недоліків нормативного регулювання процесуальних принципів (судовий процес) існують вже багато років і досі не усунені. У Кодексі адміністративного судочинства України, у спеціальному щодо судоустрою та статусу суддів законодавстві одночасно використовуються і «засади», і «принципи», при цьому жодного нормативного визначення цих понять не існує, так само як і відсутнє уніфіковане тлумачення цих понять у словниках. Різним є підхід законодавця до нормативного закріплення принципів судочинства. У Кодексі адміністративного судочинства України перелік принципів адміністративного судочинства розміщений в окремій статті, натомість поєднаний із завданнями відповідного судочинства з подальшим розкриттям перших в окремих статтях. У Кодексі України про адміністративні правопорушення маємо закріплення окремих норм, які по суті є принципами, що розкидані по всьому тексту цього кодифікованого акта. Констатовано, що не всі засади та принципи, які одержали фіксацію у Кодексі адміністративного судочинства України та Кодексі України про адміністративні правопорушення, відповідають статусу «принцип». Запропоновано дискусію щодо невідповідності цьому «статусу» таких нормативно закріплених принципів, як офіційне з’ясування всіх обставин у справі та відшкодування судових витрат фізичних та юридичних осіб, на користь яких ухвалене судове рішення. Зазначається на наявність конкуренції окремих принципів, серед яких принципи змагальності та дотримання розумних строків розгляду справи. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Університет митної справи та фінансів uk_UA
dc.subject принципи судочинства uk_UA
dc.subject засади судочинства uk_UA
dc.subject принципи судового правозастосування uk_UA
dc.subject засади судового правозастосування uk_UA
dc.subject конкуренція принципів судового правозастосування uk_UA
dc.title Недоліки та прогалини нормативного врегулювання принципів судового правозастосування (адміністративно-правовий аспект) uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

  • 2025/1(46)
    Правонаступник наукового журналу “Вісник Академії митної служби України. Серія: “Право”

Показати скорочений опис матеріалу