Репозитарiй DSpace

Державна політика у сфері якості освіти в умовах воєнного стану: виклики та загрози

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мартинець, В. В.
dc.contributor.author Солдаткін, О. В.
dc.date.accessioned 2025-05-13T08:12:17Z
dc.date.available 2025-05-13T08:12:17Z
dc.date.issued 2025-05-13
dc.identifier.citation Мартинець В. В., Солдаткін О. В. Державна політика у сфері якості освіти в умовах воєнного стану: виклики та загрози. Публічне управління та митне адміністрування. 2025. №1 (44). С. 22-27. uk_UA
dc.identifier.issn 2310-9653
dc.identifier.uri http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/7728
dc.description.abstract У статті детально розглядається державна політика у сфері забезпечення якості освіти в умовах воєнного стану, що є актуальною темою в контексті сучасних викликів. Особливу увагу приділено аналізу нормативно-правових документів, які визначають організацію освітнього процесу та механізми контролю за його якістю в умовах кризи. Також окреслено клю- чові проблеми, з якими стикається система освіти в умовах воєнного стану, зокрема: порушення доступу до освіти через міграційні процеси учасників освітнього процесу, руйнування інфраструктури закладів освіти, нестачу фінансових ресурсів, психологічні проблеми здобувачів освіти і педагогічних працівників, а також цифрову нерівність. Авторами проаналізовано конкретні аспекти деструктивного впливу війни на систему освіти, серед яких: проблема доступності освіти (втрати закладів освіти, переміщення здобувачів освіти і працівників закладів освіти), перехід на дис- танційне навчання (нерівне технічне забезпечення учасників освітнього процесу, практична підготовка педагогічних праців- ників до роботи у дистанційному форматі), психологічні аспекти (вплив стресу, психологічна підтримка учасникам освіт- нього процесу). У статті також висвітлено результати моніторингів, проведених Службою якості освіти України в закладах загаль- ної середньої освіти, фахової передвищої освіти та вищої освіти протягом 2023–2024 років, що дозволяє виявити системні загрози та оцінити стан освітньої системи в різних регіонах країни. Також, варто зауважити, що ці дослідження дозволя- ють не лише оцінити поточний стан системи освіти, але й виявити ключові напрями, які потребують посиленого контролю та коригування в умовах війни. На основі отриманих даних запропоновано практичні рекомендації для адаптації державної політики до кризових умов. Зокрема, розглянуто напрями збереження освітніх стандартів, мінімізації негативних наслідків війни та забезпечення сталого розвитку освітньої системи України в довгостроковій перспективі. Стаття є важливим внеском у розуміння трансформацій, які переживає сфера освіти під впливом війни, та окреслює напрями для формування ефективної політики в кризових умовах. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Університет митної справи та фінансів uk_UA
dc.subject управління якістю uk_UA
dc.subject моніторинг uk_UA
dc.subject внутрішня система оцінки якості освіти uk_UA
dc.subject менеджмент освіти uk_UA
dc.subject державна політика uk_UA
dc.title Державна політика у сфері якості освіти в умовах воєнного стану: виклики та загрози uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

  • 2025/1(44)
    Правонаступник наукового збірника “Вісник Академії митної служби України. Серія: “Державне управління”

Показати скорочений опис матеріалу