DSpace Repository

Громадський контроль за наданням публічних послуг як інструмент захисту інтересів суспільства

Show simple item record

dc.contributor.author Сиромятников, Е. О.
dc.date.accessioned 2025-02-17T08:40:28Z
dc.date.available 2025-02-17T08:40:28Z
dc.date.issued 2025-02-17
dc.identifier.citation Сиромятников Е. О. Громадський контроль за наданням публічних послуг як інструмент захисту інтересів суспільства. Правова позиція. №4 (45). 2024. С. 28-34. uk_UA
dc.identifier.issn 2521-6473
dc.identifier.uri http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/7166
dc.description.abstract У статті досліджено роль громадського контролю за наданням публічних послуг як інструменту захисту прав людини та інтересів суспільства. Розглянуто проблему відсутності чітких механізмів реалізації такого контролю в профільних законах України, зокрема, Законах «Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг» та «Про адміністративні послуги». Проаналізовано потенційні ризики порушення інтересів суспільства при наданні публічних послуг окремим суб’єктам, особливо у випадках, коли результат надання послуги може становити загрозу правам та законним інтересам інших осіб або інтересам суспільства загалом. Висвітлено подвійну функцію громад- ського контролю: забезпечення якості і своєчасності надання публічних послуг та захист інтересів суспільства. Роз- глянуто законодавчі підстави для здійснення громадського контролю в різних сферах, пов’язаних із наданням публічних послуг, включаючи регуляторну політику, містобудування, охорону культурної спадщини та навколишнього середовища. Особливу увагу приділено проблемі корупції під час надання публічних послуг та ролі громадського контролю у її подо- ланні. Наведено приклад ефективного журналістського розслідування у сфері надання публічних послуг. Проаналізовано міжнародний досвід, зокрема, Республіки Косово, у реформуванні системи публічних закупівель та послуг за участі гро- мадськості, що призвело до підвищення прозорості та ефективності системи. Розглянуто рекомендації ОЕСР щодо забезпечення публічної доброчесності та важливість публічних консультацій у формуванні політики у сфері публіч- ного адміністрування. Висвітлено механізми судового оскарження результатів надання публічних послуг громадськими організаціями на прикладі оцінки впливу на довкілля, зокрема, шляхом подання позову в інтересах суспільства. Окрес- лено перспективи розвитку громадського контролю в умовах цифровізації надання публічних послуг в Україні, зокрема, успішний досвід впровадження сервісу «Дія». Зроблено висновок про необхідність подальшого вдосконалення механізмів громадського контролю з урахуванням українського контексту та найкращих міжнародних практик. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Університет митної справи та фінансів uk_UA
dc.subject громадський контроль uk_UA
dc.subject громадські об’єднання uk_UA
dc.subject громадські організації uk_UA
dc.subject інтереси суспільства uk_UA
dc.subject охорона навколишнього природного середовища uk_UA
dc.subject позов в інтересах суспільства uk_UA
dc.subject публічні послуги uk_UA
dc.title Громадський контроль за наданням публічних послуг як інструмент захисту інтересів суспільства uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024/4(45)
    Правонаступник наукового журналу “Вісник Академії митної служби України. Серія: “Право”

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account