DSpace Repository

Роль держави в забезпеченні конкурентоспроможності закладів освіти України у воєнний та післявоєнний період

Show simple item record

dc.contributor.author Журавель, Ю. В.
dc.date.accessioned 2025-02-13T12:50:10Z
dc.date.available 2025-02-13T12:50:10Z
dc.date.issued 2025-02-13
dc.identifier.citation Журавель Ю. В. Роль держави в забезпеченні конкурентоспроможності закладів освіти України у воєнний та післявоєнний період. Публічне управління та митне адміністрування. №4 (43). 2024. С. 42-49. uk_UA
dc.identifier.issn 2310-9653
dc.identifier.uri http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/7136
dc.description.abstract У статті досліджено роль держави в забезпеченні конкурентоспроможності закладів освіти України та її особливості у воєнний та післявоєнний період. Виявлено відсутність єдиної системної стратегії акцентованої на довгостроковому прогнозуванні освітніх потреб та узгодженні розвитку освітньої інфраструктури відповідно до потреб економіки та ринку праці із врахуванням викликів, пов’язаних з наслідками війни в Україні, а також брак координації між державою, освітніми закладами та ринком праці та невідповідність освітніх програм актуальним вимогам, що знижує конкурентоспроможність випускників і самих закладів освіти на світовій арені. Досліджено стан закладів освіти у воєнний період 2024 року, виявлено значну кількість зруйнованих та пошкоджених закладів освіти у таких регіонах як Київська область, що становить 5,89% від усіх постраждалих закладів освіти, Харків- ська – 19,02%, Чернігівська – 3,75%, Сумська – 4,61%, Дніпропетровська – 8,67%, Запорізька – 2,74%, Донецька – 12,30% та Луганська – 4,90%. Виявлено, що окрім безпосередніх наслідків воєнних дій, освітня система також зазнала негативного впливу через скорочення фінансування, перерозподіл бюджетних ресурсів на потреби безпеки та оборони, що значно обмежило можливості для модернізації та підтримки освітніх закладів. Досліджено низку нормативно-правових актів, спрямованих на підвищення конкурентоспроможності закладів освіти, зокрема виявлено ряд недоліків Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки у контексті забезпечення конкурентоспроможності закладів освіти у воєнний та післявоєнний період. Доведено, що роль держави повинна визначатися не лише регуляторною та фінансовою функціями, держава повинна виступати ключовим стратегічним партнером, забезпечуючи конкурентоспроможність освітньої системи на міжнародній арені, що потребує створення нових інструментів підтримки, які б включали як короткострокові заходи для подолання кризових ситуацій, так і довгострокове планування для відбудови й оновлення освіти в післявоєнний період. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Університет митної справи та фінансів uk_UA
dc.subject конкурентоспроможність uk_UA
dc.subject заклади освіти uk_UA
dc.subject освітня інфраструктура uk_UA
dc.subject війна uk_UA
dc.subject державна стратегія uk_UA
dc.subject державне фінансування uk_UA
dc.subject державне регулювання uk_UA
dc.title Роль держави в забезпеченні конкурентоспроможності закладів освіти України у воєнний та післявоєнний період uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024/4(43)
    Правонаступник наукового збірника “Вісник Академії митної служби України. Серія: “Державне управління”

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account