Репозитарiй DSpace

Використання освітніх кластерів для управління фінансовим забезпеченням розвитку освіти на муніципальному рівні

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кульчицька, Н.Є.
dc.date.accessioned 2024-10-02T10:23:01Z
dc.date.available 2024-10-02T10:23:01Z
dc.date.issued 2024-10-02
dc.identifier.citation Кульчицька Н.Є. Використання освітніх кластерів для управління фінансовим забезпеченням розвитку освіти на муніципальному рівні / Н.Є. Кульчицька // Науковий погляд: економіка та управління, № 4 (84), 2023. С. 111-117. uk_UA
dc.identifier.issn 2706-9079
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6799
dc.description.abstract Процес кластеризації є одним з базових напрямків у розвитку сучасної регіональної економіки. Кластерний розвиток муніципальної освіти ‒ це визначений інструмент галузі освіти. Ринково орієнтоване суспільство формує правила діяльності своїх субʼєктів через закони, відносини, галузі, заклади, установи, банківський сектор, інститути підтримки та ін. Тому кластер, існуючий в рамках освітніх правил, ‒ це не, що інше, як особливим чином організований простір, який дозволяє успішно розвиватися закладам освіти, в тому числі школам, училищам, об’єктам інфраструктури, науково-дослідницьким центрам, вузам та іншим освітнім організаціям, а також територіальним громадам в цілому. Тому на часі постає питання використання освітніх кластерів для управління фінансовим забезпеченням розвитку освіти на муніципальному рівні. В статті доведено, що освітні кластери можна розглядати як сукупність організацій, владних та громадських структур, які забезпечують реалізацію освітніх програм певного рівня та спрямованості, а також умови для їх розвитку. Визначено структуру освітнього кластеру, яка зазвичай складається з ядра, партнерів, інфраструктури та органів управління. Водночас, кожен територіальний освітній кластер має свою власну специфіку складу та характеристик елементів. Окреслено практичні заходи щодо створення територіальних освітніх кластерів можуть бути побудовані на стандартних етапах формування кластерів і можуть включатимуть в себе: визначення та обґрунтування стратегічних ініціатив в сфері освіти; прогнозування цільової (освітньої), соціальної, економічної (комерційної та бюджетної) ефективності кластера з урахуванням різних видів інвестицій; визначення складу учасників кластера з чітким визначенням їхньої ролі та функцій у досягненні фінальних цільових результатів; розробка форм спільної діяльності в межах кластера; розробка структури управління кластером; розробка та затвердження на рівні місцевої влади необхідної нормативно-правової бази; розробка та реалізація інституційної підтримки; створення інформаційного простору. Розкрито переваги застосування освітніх кластерів для управління фінансовим забезпеченням розвитку освіти на муніципальному рівні: ефективний розподіл бюджетних ресурсів, спільне залучення інвестицій, стимулювання інновацій, розвиток інфраструктури, збільшення доступу до ресурсів, спільне покращення якості освіти. Охарактеризовано ключові аспекти використання освітніх кластерів для управління фінансовим забезпеченням розвитку освіти на муніципальному рівні. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Університет митної справи та фінансів uk_UA
dc.relation.ispartofseries Науковий погляд: економіка та управління;№ 4 (84), 2023
dc.subject фінансове забезпечення uk_UA
dc.subject освіта uk_UA
dc.subject муніципальна освіта uk_UA
dc.subject фінансове забезпечення муніципальної освіти, кластер uk_UA
dc.subject кластерна модель uk_UA
dc.title Використання освітніх кластерів для управління фінансовим забезпеченням розвитку освіти на муніципальному рівні uk_UA
dc.title.alternative Use of educational cluster for financial management of education development at the municipal level uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

  • 2023/4(84)
    Правонаступник наукового журналу “Вісник Академії митної служби України. Серія: “Економіка”

Показати скорочений опис матеріалу