Репозиторий Dspace

Європейські правові стандарти використання штучного інтелекту у публічній службі: виклики правового регулювання в Україні

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Автомонов, О. П.
dc.date.accessioned 2024-09-30T05:46:37Z
dc.date.available 2024-09-30T05:46:37Z
dc.date.issued 2024-09-30
dc.identifier.citation Автомонов О. П. Європейські правові стандарти використання штучного інтелекту у публічній службі: виклики правового регулювання в Україні / О. П. Автомонов // Правова позиція, № 2 (43), 2024. С. 11-15. uk_UA
dc.identifier.issn 2521-6473
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6789
dc.description.abstract У статті проаналізовано стан правового регулювання використання штучного інтелекту (ШІ) в Європейському Союзі, Раді Європі, ОЕСР та Україні, зокрема, проаналізовано Рекомендацію щодо штучного інтелекту Організації економічного співробітництва та розвитку, Акт ЄС «Про штучний інтелект», Рамкову конвенцію Ради Європи про штучний інтелект, права людини, демократію і верховенство права, Розпорядження Кабінету Міністрів України від 02.12.2020 № 1556-р «Про схвалення Концепції розвитку штучного інтелекту в Україні», а також виклики, які постають під час застосування штучного інтелекту у публічній сфері та у діяльності публічних службовців. Зазначено, що, незважаючи на об’єктивну необхідність використання новітніх технологій для автоматизації багатьох процесів у сфері публічного адміністрування, використання ШІ несе значні ризики. Зроблено висновок, що такі ризики можна умовно поділити на декілька груп: конфіденційність та безпека персональних даних приватних осіб; непрозорість і алгоритмічна «справедливість», втрата робочих місць і соціальні наслідки для публічних службовців, залежність від технологічних компаній і монополізація ринку цифрових трансформацій, етичні та правові виклики збалансування публічного та приватного інтересів у діяльності суб’єктів публічної адміністрації. Визначено такі основні стратегії мінімізації указаних ризиків під час використання ШІ: підвищення захисту персональних даних і конфіденційність інформації з обмеженим доступом, розпорядниками якої є указані суб’єкти, прозорість і підзвітність, соціальна підтримка і перекваліфікація публічних службовців, введення етичних стандартів і кодексів професійної діяльності публічних службовців, і головне – запровадження нормативно-правового регулювання використання ШІ відповідно до європейських правових стандартів. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Університет митної справи та фінансів uk_UA
dc.relation.ispartofseries Правова позиція;№ 2 (43), 2024
dc.subject штучний інтелект uk_UA
dc.subject публічна адміністрація uk_UA
dc.subject автоматизація uk_UA
dc.subject ризики uk_UA
dc.subject права людини uk_UA
dc.subject європейська інтеграція uk_UA
dc.subject публічна служба uk_UA
dc.title Європейські правові стандарти використання штучного інтелекту у публічній службі: виклики правового регулювання в Україні uk_UA
dc.title.alternative European legal standards for the use of artificial intelligence in the public service: challenges of legal regulation in Ukraine uk_UA
dc.type Article uk_UA


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

  • 2024/2(43)
    Правонаступник наукового журналу “Вісник Академії митної служби України. Серія: “Право”

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись