Репозитарiй DSpace

Обрання способів захисту при оскарженні нормативно-правових актів в адміністративному судочинстві України

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Горбалінський, В. В.
dc.date.accessioned 2024-09-27T06:14:33Z
dc.date.available 2024-09-27T06:14:33Z
dc.date.issued 2024-09-27
dc.identifier.citation Горбалінський В. В. Обрання способів захисту при оскарженні нормативно-правових актів в адміністративному судочинстві України / В. В. Горбалінський // Правова позиція, № 1 (42), 2024. С. 5-8. uk_UA
dc.identifier.issn 2521-6473
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6766
dc.description.abstract Статтю присвячено проблематиці обрання способів захисту при оскарженні нормативно-правових актів в адміністративному судочинстві України. У статті висвітлюються особливості такого виду рішення суб’єкта владних повноважень, як нормативно-правовий акт, розглядаються їх властивості та характеристики, які дозволяють вести мову про законність нормативно-правових актів. Також, автор звертає увагу на питання умов та підстав, які обумовлюють визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акту, досліджуються ті питання, які має оцінити та встановити адміністративний суд обираючи способи захисту при оскарженні нормативно-правового акту. Встановлено, що нормативність, загальнообов’язковість та регулювання суспільних відносин є важливими ознаками, які виділяють нормативно-правові акти з поміж видів інших рішень і актів публічної адміністрації. Автором статті звертається увага на те, що протиправним є нормативно-правовий акт, який суперечить Конституції України, закону, міжнародному договору. Протиправність акту вказує на його незаконність, і як наслідок цього, відсутність підстав для його застосування і регулювання суспільних відносин, а також неможливість створення правових наслідків для суб’єктів, які його застосовують. Обґрунтовується, що обираючи способи захисту шляхом визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень, адміністративний суд зобов’язаний: по-перше, встановити, чи належить оскаржуване рішення до нормативно-правового акту чи регуляторного; по-друге, перевірити його законність, а також встановити відповідність правовим актам вищої юридичної сили. У статті зазначається, що визначаючи приналежність оскаржуваного рішення суб’єкта владних повноважень до нормативно-правового акту адміністративний суд має оцінити це рішення відповідно до ознак, притаманних нормативно-правовим актам та вимог законності. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Університет митної справи та фінансів uk_UA
dc.relation.ispartofseries Правова позиція;№ 1 (42), 2024
dc.subject адміністративне судочинство uk_UA
dc.subject адміністративний суд uk_UA
dc.subject рішення суб’єкта владних повноважень uk_UA
dc.subject оскарження uk_UA
dc.subject способи захисту uk_UA
dc.subject нормативно-правовий акт uk_UA
dc.title Обрання способів захисту при оскарженні нормативно-правових актів в адміністративному судочинстві України uk_UA
dc.title.alternative Selection of methods of protection in case of appeal of regulatory legal acts in the administrative court of Ukraine uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

  • 2024/1(42)
    Правонаступник наукового журналу “Вісник Академії митної служби України. Серія: “Право”

Показати скорочений опис матеріалу