dc.description.abstract |
Стаття присвячена дослідженню нормативних засад адміністративного правового статусу Національного
агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА). Встановлено, що адміністративно-правовий статус АРМА, його окремих елементів, визначається національними нормативно-правими актами та закордонними акти.
Національний рівень регулювання адміністративно-правового статусу АРМА здійснюється положеннями Конституції та законів України, а також підзаконними актами. Запропоновано поділ національних нормативно-правових актів, якими врегульовано адміністративно-правовий статус АРМА на окремі групи, які встановлюють загальні
засади функціонування АРМА; спеціальні засади функціонування АРМА; та, які визначають матеріальні та процесуально-процедурні аспекти здійснення окремих повноважень АРМА; особливості проходження державної служби
в АРМА; програмні цілі функціонування та реформування. Встановлено відсутність правових підстав та обґрунтовано
відсутність практичної необхідності затвердження КМ України Положення про АРМА. З’ясовано, що особливістю
АРМА, що обумовлена його спеціальним статусом, є правомочність видавати нормативно-правові акти, положеннями
яких самостійно визначаються (врегульовуються) питання здійснення своїх повноважень на підзаконному рівні.
Визначено, що закордонні акти, якими врегульовано адміністративно-правовий статус АРМА, включають акти
Європейського Союзу (acquis ЄС) та міжнародні договори, згоду на обов’язковість яких надано ВР України. Викормлено основні акти Європейського Союзу (acquis ЄС) і міжнародні договори, згоду на обов’язковість яких надано ВР
України, та охарактеризовано їх значення в діяльності АРМА. Обґрунтовано, що двосторонніми договорами (угодами),
предметом яких є правова допомога, питання виявлення та розшуку активів, одержаними від корупційних та інших
злочинів безпосередньо не знаходять конкретизованого регулювання.
Встановлено, що укладання міжвідомчих міжнародних угод про співробітництво з органами іноземних держав
до компетенції яких належать питання щодо виявлення та розшуку активів, одержаних злочинним шляхом є необхідним інструментом міжнародного співробітництва АРМА, який не використовується на теперішній час. Запропоновано АРМА посилити діяльність із укладання міжвідомчих міжнародних угод з органами іноземних держав до компетенції яких належать питання щодо виявлення та розшуку активів, одержаних злочинним шляхом. |
uk_UA |