Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Зубко, А. О. | |
dc.date.accessioned | 2024-09-13T11:08:32Z | |
dc.date.available | 2024-09-13T11:08:32Z | |
dc.date.issued | 2024-09-13 | |
dc.identifier.citation | Зубко А. О. Щодо визначення поняття принципів адміністративної політики України / А. О. Зубко // Правова позиція, № 4 (41), 2023. С. 15-19. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2521-6473 | |
dc.identifier.uri | http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6746 | |
dc.description.abstract | Статтю присвячено розробці поняття «принципи адміністративної політики України». Акцентується, що наразі у межах наукової доктрини присутнє різнобічне тлумачення терміну «принцип», який при трактуванні у поєднанні смислової єдності з іншими категоріями репрезентує змістом суб’єктивний внесок кожного науковця. Виявлено, що з етимологічної точки зору вкрай важко визначитися з ключовими ознаками терміну «принцип», що свідчить про його історичну та семантичну ширину у загальному сенсі. Проаналізовано думки вчених на предмет його загальнотеоретичного значення. З’ясовано, що основою для формулювання таких визначень слугувало його розуміння у якості першооснови, керівного правила для здійснення певної дії, функціонування явища чи належного перебігу певного процесу. Уточнено, що в залежності від контексту, він також може репрезентувати внутрішнє переконання, конкретне моральне правило або основну ідею чи навіть правило (стандарт) поведінки. Звернено увагу на зміст та сутність терміну «правові принципи». У цьому дискурсі акцентовано на необхідності розрізнення категорій «принципи» і «засади». Узагальнено, що правові принципи є складовою нормативних засад, а тому мають трактуватися у відповідності до вузького визначення їхнього змісту. Визначено, що це загальний ідейний зміст формування режиму законності у певній сфері розвитку суспільних відносин, що виступає нормативним чи моральним правилом поведінки або орієнтиром для забезпечення функціональності певної системи. З аналізу доктринального розуміння терміну «принципи політики» зроблено висновок, що визначення категорії «принципи адміністративної політики України» має формуватись шляхом врахування базових фундаментальних характеристик категорії «принцип» у загальному сенсі з поєднанням засадничого концепту необхідності функціонування адміністративної політики України як такої, що має власне цільове спрямування та низку завдань до реалізації у публічній площині. Визначено, що під принципами адміністративної політики України слід розуміти сукупність об’єднаних спільним змістом ідейно-концепційних правил, покладених в основу забезпечення взаєморозуміння, функціональної взаємодії та співпраці між елементами системи реалізації державної влади. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Університет митної справи та фінансів | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Правова позиція;№ 4 (41), 2023 | |
dc.subject | адміністративна політика України | uk_UA |
dc.subject | державна політика | uk_UA |
dc.subject | політичний та виконавчий сегмент влади | uk_UA |
dc.subject | правові принципи | uk_UA |
dc.subject | принципи | uk_UA |
dc.subject | принципи політики | uk_UA |
dc.title | Щодо визначення поняття принципів адміністративної політики України | uk_UA |
dc.title.alternative | On the Definition of the Concept of Principles of Administrative Policy in Ukraine | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |