DSpace Repository

Метод оптимізації роботизованої транспортної системи портової переробки вантажопотоку

Show simple item record

dc.contributor.author Пасічник, А. М.
dc.contributor.author Худа, Ж. В.
dc.contributor.author Циба, В. В.
dc.date.accessioned 2024-08-15T08:37:55Z
dc.date.available 2024-08-15T08:37:55Z
dc.date.issued 2024-08-15
dc.identifier.citation Пасічник А. М. Метод оптимізації роботизованої транспортної системи портової переробки вантажопотоку / А. М. Пасічник, Ж. В. Худа, В. В. Циба // Системи та технології, № 2 (66), 2023. С. 5-12. uk_UA
dc.identifier.issn 2521-6643
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6637
dc.description.abstract Стаття присвячена розробці методу структурної оптимізації функціонування транспортної системи робо-тизованих транспортних засобів переробки контейнерів та вантажів в порту на основі модифікації методу гілок і границь.Актуальність даної статті обумовлена тим, що близько половини обсягів всіх міжнародних перевезень здійсню-ються морським транспортом, а продуктивність їх переробки в портах з урахуванням митного оформлення і контр-олю напряму залежить від ефективності функціонування портових транспортних систем. Однією із найбільш ефек-тивних технологій побудови таких транспортних систем є застосування роботизованих транспортних засобів, які забезпечують перевезення контейнерів і вантажів за технологічними маршрутами в неперервному режимі з мож-ливістю динамічного сканування та виявлення товарів заборонених до перевезення. Тому розробка і удосконалення методів оптимізації роботизованих транспортних систем портової переробки вантажів є достатньо актуальною прикладною проблемою. Метою даної статті є розробка алгоритму структурної оптимізації роботизованої транспортної системи забезпечення перевезень вантажів і контейнерів технологічними маршрутами при їх портовій переробці на основі модифікації методу гілок та границь. У відповідності із запропонованим підходом в якості критерія оптимізації використовується функція мінімізації витрат на формування структури та функціонування елементів транспортної системи. В процесі пошуку оптималь-ного варіанту структури транспортної системи застосовується метод гілок і границь в якому для розбиття поточної множини розв’язків задачі на підмножини розгалуження використовується принцип можливих варіантів. Для підмно-жин розгалуження обчислюються нижні оцінки значень цільової функції вибору оптимальної моделі. В якості умови виключення неефективних варіантів і припинення розгалуження для задачі структурної оптимізації визначено умову забезпечення максимально можливої продуктивності перевезень обраними робокарами, що мають меншу вартість. За результатами проведених досліджень встановлено, що розроблений алгоритм дозволяє визначити опти-мальну структуру роботизованої транспортної системи, яка за умови її мінімальної вартості забезпечує максимально можливу продуктивність переробки вантажів і контейнерів в порту. При цьому запропонований підхід допускає уза-гальнення для випадку побудови оптимальної структури транспортної системи з максимальною продуктивністю та мінімально можливою вартістю. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Університет митної справи та фінансів uk_UA
dc.relation.ispartofseries Системи та технології;№ 2 (66), 2023
dc.subject мінімізація вартості транспортної системи uk_UA
dc.subject метод гілок і границь uk_UA
dc.title Метод оптимізації роботизованої транспортної системи портової переробки вантажопотоку uk_UA
dc.title.alternative The method of optimizing the robotic transport system of port cargo processing uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2023/2(66)
    правонаступник наукового збірника "Вісник Академії митної служби України. Серія: "Технічні науки"

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account