Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Приймаченко, Д. В. | |
dc.contributor.author | Маслова, А. Б. | |
dc.date.accessioned | 2024-01-10T09:38:16Z | |
dc.date.available | 2024-01-10T09:38:16Z | |
dc.date.issued | 2024-01-10 | |
dc.identifier.citation | Приймаченко Д. В., Маслова А. Б. Громадська рада доброчесності як суб’єкт громадського контролю за діяльністю суддів. Правова позиція, № 3 (40), 2023. С. 18-25. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2521-6473 | |
dc.identifier.uri | http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6317 | |
dc.description.abstract | Стаття присвячена аналізу вимог європейських партнерів, викладених в Меморандумі Про взаєморозуміння між Україною та Європейським Союзом в рамках нової масштабної макрофінансової допомоги ЄС від 16 січня 2023 року, де прямо наголошує на виконанні пунктів у сфері Верховенства права щодо добору суддів. У статті аналізується законодавство, що регламентує порядок діяльності Громадської ради доброчесності при Вищій кваліфікаційній комісії суддів України; авторами виокремлено спірні питання, з якими зіткнулася Громадська рада доброчесності під час оцінювання професійної етики і доброчесності чинних суддів і кандидатів на посаду судді у період з 2016 по 2020 роки; запропоновано шляхи вирішення окреслених спірних питань з метою покращення діяльності Громадської ради доброчесності. Стаття присвячена вивченню статусу наявного в системі забезпечення доброчесності суддів органу, який є інститутом громадянського суспільства – Громадської ради доброчесності, який покликаний зміцнити впевненість суспільства у доброчесності нових кадрів, але регламентація правового статусу якого має чисельні прогалини, що негативно позначається на ефективності її діяльності; недосконалості норм, які регламентують статус Громадської ради доброчесності; відсутності наукового підґрунтя для формування законодавства, яке регламентує статус Громадської ради доброчесності; виокремленню спірних питань, з якими зіткнулася Громадська рада доброчесності під час оцінювання професійної етики і доброчесності чинних суддів і кандидатів на посаду судді. Законодавчо закріплене залучення громадськості до оцінювання суддів і кандидатів на посаду судді, істотно посилило роль громадянського контролю у процедурах добору та призначення на посаду судді. Це нововведення для судової системи України стало історичною віхою у процесі судової реформи. Нова процедура добору кандидатів на посаду судді та перевірка чинних суддів, яка прописана у редакції Закону України “Про судоустрій та статус суддів” від 2016 року, має забезпечувати поінформованість і можливість громадськості розуміти причинно-наслідковий зв'язок між оцінюванням і ухваленим рішенням. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Університет митної справи та фінансів | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Правова позиція;№ 3 (40), 2023 | |
dc.subject | Громадська рада доброчесності | uk_UA |
dc.subject | Вища кваліфікаційна комісія суддів України | uk_UA |
dc.subject | кваліфікаційне оцінювання | uk_UA |
dc.subject | доброчесність | uk_UA |
dc.subject | громадський контроль | uk_UA |
dc.subject | добір на посаду судді | uk_UA |
dc.subject | державний орган | uk_UA |
dc.subject | владні повноваження | uk_UA |
dc.title | Громадська рада доброчесності як суб’єкт громадського контролю за діяльністю суддів | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |