dc.contributor.author |
Приймаченко, Д. В. |
|
dc.contributor.author |
Маслова, А. Б. |
|
dc.date.accessioned |
2024-01-10T09:38:16Z |
|
dc.date.available |
2024-01-10T09:38:16Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-10 |
|
dc.identifier.citation |
Приймаченко Д. В., Маслова А. Б. Громадська рада доброчесності як суб’єкт громадського контролю за діяльністю суддів. Правова позиція, № 3 (40), 2023. С. 18-25. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2521-6473 |
|
dc.identifier.uri |
http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6317 |
|
dc.description.abstract |
Стаття присвячена аналізу вимог європейських партнерів, викладених в Меморандумі Про взаєморозуміння між
Україною та Європейським Союзом в рамках нової масштабної макрофінансової допомоги ЄС від 16 січня 2023 року,
де прямо наголошує на виконанні пунктів у сфері Верховенства права щодо добору суддів.
У статті аналізується законодавство, що регламентує порядок діяльності Громадської ради доброчесності при
Вищій кваліфікаційній комісії суддів України; авторами виокремлено спірні питання, з якими зіткнулася Громадська
рада доброчесності під час оцінювання професійної етики і доброчесності чинних суддів і кандидатів на посаду судді
у період з 2016 по 2020 роки; запропоновано шляхи вирішення окреслених спірних питань з метою покращення діяльності Громадської ради доброчесності.
Стаття присвячена вивченню статусу наявного в системі забезпечення доброчесності суддів органу, який
є інститутом громадянського суспільства – Громадської ради доброчесності, який покликаний зміцнити впевненість
суспільства у доброчесності нових кадрів, але регламентація правового статусу якого має чисельні прогалини, що
негативно позначається на ефективності її діяльності; недосконалості норм, які регламентують статус Громадської
ради доброчесності; відсутності наукового підґрунтя для формування законодавства, яке регламентує статус Громадської ради доброчесності; виокремленню спірних питань, з якими зіткнулася Громадська рада доброчесності під
час оцінювання професійної етики і доброчесності чинних суддів і кандидатів на посаду судді.
Законодавчо закріплене залучення громадськості до оцінювання суддів і кандидатів на посаду судді, істотно посилило
роль громадянського контролю у процедурах добору та призначення на посаду судді. Це нововведення для судової системи
України стало історичною віхою у процесі судової реформи. Нова процедура добору кандидатів на посаду судді та перевірка
чинних суддів, яка прописана у редакції Закону України “Про судоустрій та статус суддів” від 2016 року, має забезпечувати
поінформованість і можливість громадськості розуміти причинно-наслідковий зв'язок між оцінюванням і ухваленим рішенням. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Університет митної справи та фінансів |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Правова позиція;№ 3 (40), 2023 |
|
dc.subject |
Громадська рада доброчесності |
uk_UA |
dc.subject |
Вища кваліфікаційна комісія суддів України |
uk_UA |
dc.subject |
кваліфікаційне оцінювання |
uk_UA |
dc.subject |
доброчесність |
uk_UA |
dc.subject |
громадський контроль |
uk_UA |
dc.subject |
добір на посаду судді |
uk_UA |
dc.subject |
державний орган |
uk_UA |
dc.subject |
владні повноваження |
uk_UA |
dc.title |
Громадська рада доброчесності як суб’єкт громадського контролю за діяльністю суддів |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |