Репозитарiй DSpace

До питання співвідношення правових категорій в сфері права інтелектуальної власності «Торгівельна марка» та «Комерційне найменування» в Україні

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Сафончик, О. І.
dc.date.accessioned 2024-01-10T07:24:59Z
dc.date.available 2024-01-10T07:24:59Z
dc.date.issued 2024-01-10
dc.identifier.citation Сафончик О. І. До питання співвідношення правових категорій в сфері права інтелектуальної власності «Торгівельна марка» та «Комерційне найменування» в Україні. Правова позиція, № 3 (40), 2023. С. 75-78. uk_UA
dc.identifier.issn 2521-6473
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6308
dc.description.abstract У статті досліджено окремі аспекти співвідношення правових категорій «торгівельна марка» та «комерційне найменування» як об’єктів права інтелектуальної власності в Україні. У статті акцентовано увагу на тому, що визначення «торгова марка» використовується для індивідуалізації товарів. Позначення, що використовується для індивідуалізації робіт та послуг, отримало назву «знак обслуговування». Водночас, існує й поняття «комерційне найменування», що позначає найменування підприємницького товариства як юридичної особи. Враховуючи схожість цих засобів індивідуалізації, правила товарних знаків застосовуються і до знаків обслуговування. При цьому проведено розмежування досліджуваних правових категорій за різними критеріями. Визначено, що незважаючи на відмінності між такими правовими категоріями, як «торгівельна марка» та «комерційне найменування, є певні відмінності, комерційне найменування і найменування юридичної особи найчастіше можуть збігатися. Більш того, через схожість об’єктів правового захисту торгової марки також можуть повністю збігатися з комерційними найменуваннями та з найменуваннями юридичних осіб, що при однаковій сфері використання прав на такі об’єкти може ввести споживача в оману та призвести до конфлікту інтересів власників прав на зазначені різнорідні об’єкти. Зроблено висновок про поширення норм ЦК України (стаття 495) та Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів та послуг» (стаття 16), які встановлюють право власника свідоцтва на торговельну марку забороняти іншим особам використовувати таку марку на відносини, що стосуються комерційних найменувань. Інакше висловлюючись, власник прав на торгову марку може забороняти використовувати їх у комерційних найменуваннях інших. Вирішення висвітленої проблематики на законодавчому рівні може полягати у прийнятті спеціального закону, яким буде визначено поняття «комерційне найменування», передбачений докладний механізм фіксації та обліку комерційних найменувань, а також внесено зміни до законодавчих актів з метою передбачити обов’язок та порядок дотримання прав інтелектуальної власності суб’єктів у процесі реєстрації торгівельних марок, комерційних найменувань, тощо uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Університет митної справи та фінансів uk_UA
dc.relation.ispartofseries Правова позиція;№ 3 (40), 2023
dc.subject цивільне право uk_UA
dc.subject цивільне законодавство uk_UA
dc.subject цивільні правовідносини uk_UA
dc.subject право інтелектуальної власності uk_UA
dc.subject об’єкти права інтелектуальної власності uk_UA
dc.subject торгівельна марка uk_UA
dc.subject комерційне найменування uk_UA
dc.title До питання співвідношення правових категорій в сфері права інтелектуальної власності «Торгівельна марка» та «Комерційне найменування» в Україні uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

  • 2023/3(40)
    Правонаступник наукового журналу “Вісник Академії митної служби України. Серія: “Право”

Показати скорочений опис матеріалу